Έχετε αποκτήσει ένα νέο εντυπωσιακό site και έφτασε η στιγμή που πρέπει να το ντύσετε με περιεχόμενο;

Αναλύστε το κοινό σας

Γνωρίστε καλύτερα το κοινό που απευθύνεστε στο διαδίκτυο. Αυτό μπορεί να διαφέρει από το κοινό που συνήθως έχετε μέχρι σήμερα.

Εστιάστε στον σκοπό

Προσδιορίστε τους στόχους σας και γράψτε κατανοητό κείμενο παρουσίασης ώστε να ενημερώσετε τους πελάτες σας

Γιατί διαφέρετε

Παρουσιάστε τις ιδιαιτερότητες της εταιρείας σας και χτίστε επαφή με τους πελάτες σας δείχνοντας ανθρώπινο πρόσωπο.

Αρκετοί πελάτες μας μίλησαν γι’ αυτή την αμήχανη στιγμή όπου ενώ ξέρει κανείς τα πάντα για την εταιρεία του δεν ξέρει πως να οργανώσει και να παρουσιάσει αυτή την πληροφορία με έναν τρόπο ευκολονόητο, ευχάριστο και αποδοτικό που θα αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις.

Κάθε site χρειάζεται μια ενότητα του τύπου About us, όπου κάτω από αυτήν παρουσιάζονται όλα εκείνα τα στοιχεία που αναζητά ο αναγνώστης. Η παρουσίαση αυτή πρέπει να γίνει με τμηματικό τρόπο για να μην κουράσει. Το να μην έχετε καθόλου εταιρική παρουσίαση είναι τραγικό λάθος. Μην βλέπετε τι κάνουν άλλες εταιρείες του χώρου, αυτό δεν είναι πάντα το καλό παράδειγμα. Επίσης, μην βλέπετε τι κάνουν οι πολύ μεγάλες και αναγνωρίσιμες εταιρείες γιατί δεν είστε ούτε η Google ούτε η Apple, αλλιώς δεν θα διαβάζατε αυτό το άρθρο. Κάποια site που δεν έχουν την ίδια αγωνία για προσέλκυση νέων πελατών δεν βάζουν αναλυτικές εταιρικές παρουσιάσεις, γιατί δεν το έχουν ανάγκη. Για παράδειγμα, ένα eshop χονδρικής που έχει να κάνει με μέλη – μεταπωλητές που γνωρίζουν ήδη και συνεργάζονται με την εταιρεία κάτοχο του eshop, δεν θα πειστούν εκ νέου με μια εντυπωσιακή εταιρική παρουσίαση. Όλοι οι άλλοι όμως πρέπει να έχουν μια σοβαρή και επαγγελματική εταιρική παρουσίαση που να εστιάζει στο να οικοδομήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με τους επισκέπτες ενός site.

Ποια είναι όμως τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κανείς για να σχεδιάσει σωστά το περίγραμμα μιας εταιρικής παρουσίασης;

Εστιάστε στον πελάτη

Παρόλο που οι περισσότεροι θα σκέφτονταν ότι στο About us πρέπει να μιλήσω για την εταιρεία μου, στην ουσία αυτό δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο εσάς αλλά την σχέση εταιρείας – πελάτη. Θα πρέπει να πείτε την ιστορία σας με μόνιμο προσανατολισμό στο τι μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας.

Ελάχιστοι έως κανένας δεν ενδιαφέρεται για το ότι έχετε πολλά χρόνια στο χώρο, για το ότι την εταιρεία την ξεκίνησε ίσως ο παππούς σας που ήρθε από την Πόλη και για την ιστορική πορεία μέχρι να φτάσει στα χέρια σας. Αυτά είναι συναισθηματισμοί που έχουν σημασία μόνο για εσάς και ελάχιστους φίλους σας. Η εταιρική παρουσίαση απευθύνεται σε κόσμο που δεν σας ξέρει και δεν έχει τον χρόνο να διαβάσει ιστορικές αναδρομές. Ο επισκέπτης θέλει να μάθει σε σύντομο χρονικό διάστημα τι μπορείτε να του παρέχετε, όχι με μια απλή παράθεση κατηγοριών σαν να ήταν σε μενού αλλά να νιώσει την ζεστασιά ενός αξιόπιστου συνεργάτη που ενδιαφέρεται να του παρέχει μια βελτιωμένη κατάσταση απ’ αυτή που είναι σήμερα.

Αντικαταστήστε όλες τις εκφράσεις “εμείς”, “μας” που σας διαχωρίζουν και υψώνουν τείχη με “εσείς” και “σας” μιλώντας απευθείας στους πελάτες σας. Μέσα από τα κείμενα και ενώ μιλάτε για την εταιρεία σας δώστε τους έτοιμο στο πιάτο τα οφέλη που θα κερδίσουν αν συνεργαστούν μαζί σας.

Μην πλατιάζετε με πωλησιακές φλυαρίες αλλά χρησιμοποιήστε γεγονότα

Χρησιμοποιήστε το έργο σας, το τελικό αποτέλεσμα των υπηρεσιών σας να μιλήσει για εσάς. Οι πωλησιακές υπερβολές δεν βοηθούν πάντα. Το κοινό του Internet έχει εκπαιδευτεί να μην εντυπωσιάζεται με τον υπερθετικό βαθμό και τις υπερβολές. Το αντίθετο θα έλεγα, όταν συναντήσει τέτοιες γίνεται περισσότερο καχύποπτο. Παρουσιάζοντας τα επιτεύγματα της εταιρείας σας με μαρτυρίες άλλων πελατών, τα τυχόν βραβεία και τις διακρίσεις που είχατε, τις συμμετοχές σε κλαδικές εκθέσεις και πραγματικά στοιχεία και αριθμούς δίνετε μια εικόνα δραστήριας εταιρείας που αλληλεπιδρά, είναι ζωντανή και είναι χρήσιμη στο χώρο. Ένας καλός τρόπος παρουσίασης αυτών των γεγονότων είναι να τα βάλετε σε μια χρονολογική σειρά με Milestones, σημαντικούς σταθμούς δηλαδή στην πορεία σας μέχρι σήμερα.

Επιλέξτε τις κατάλληλες εικόνες

Κάθε παρουσίαση όσο τέλεια κι αν είναι στα κείμενα δεν θα αποδώσει αν δεν συνοδεύεται από εικόνες. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται τις εικόνες πιο γρήγορα από οποιοδήποτε κείμενο. Στα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα ο αναγνώστης πρέπει να πάρει την κεντρική ιδέα. Ο μέσος χρήστης του Internet δίνει περίπου 4 δευτερόλεπτα σε κάθε landing page που καταλήγει. Η εικόνα είναι αυτή που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του πρώτα και αν οι κεφαλίδες έχουν ενδιαφέρον τότε θα διαβάσει και την παράγραφο κάτω από αυτές τις κεφαλίδες (headings).

Χρησιμοποιήστε εικόνες, βίντεο ή γραφικά (infographics) για να τονίσετε τα σημαντικά Milestones της εταιρείας σας. Έτσι το περιεχόμενο γίνεται πιο οργανωμένο και εύκολα κατανοητό. Δώστε ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο στην εταιρική παρουσίαση με επαγγελματικά τραβηγμένες εικόνες από την καθημερινή ζωή μέσα στην εταιρεία σας. Αντί για τις στημένες φωτογραφίες άδειων χώρων (λες και είναι real estate πωλητήριο), χρησιμοποιήστε φωτογραφίες δικές σας ή του προσωπικού (μακρινά πλάνα, πλάνα με πλάτη στο φακό, με αποδοχή προσωπικών δεδομένων) ή ακόμα και πελατών σας σε φιλική στάση μαζί σας για να εκπέμψετε ανθρώπινο πρόσωπο και περισσότερο φιλικότητα. Ο αναγνώστης πρέπει υποσυνήδιτα να βάλει τον εαυτό του στην ίδια θέση με αυτή της φωτογραφίας ή του βίντεο.

Περάστε το δικό σας στυλ στην παρουσίαση

Αυτός είναι και ένας καλός τρόπος να φιλτράρετε ποιους τελικά θέλετε για πελάτες σας. Εκπέμποντας ένα προσωπικό στυλ στο site ή στο eshop σας αυτόματα αυτό θα προσελκύσει εκείνους που συμβαδίζουν με τις απόψεις και το στυλ σας. Μια εταιρεία που επιδεικνύει την κουλτούρα της, την σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό της, τον πελατοκεντρικό της προσανατολισμό, την πρόθεση της να είναι κοντά στον πελάτη της και μετά την πώληση, τους στόχους της και τα όνειρα της, την διάθεση της να είναι εδώ και αύριο δείχνοντας προσαρμοστικότητα και αντοχή στις συνθήκες, είναι μια εταιρεία που αξίζει να την εξερευνήσει και να συνεργαστεί κανείς.

Μην φοβηθείτε να ανοιχτείτε δείχνοντας πραγματικά συναισθήματα αντί για την ξύλινη γλώσσα των πωλήσεων. Μια παρουσίαση μπορεί ακόμα και να έχει χιούμορ και να παραμείνει επαγγελματική αν παραμένει up to the point. Απλά θα το κάνει με έναν πιο ευχάριστο τρόπο.

Στο About us λοιπόν οι αναγνώστες θα αναζητήσουν το “γιατί να συνεργαστούν μαζί σας”. Είστε αξιόπιστοι ή όχι; Στο About us καταλήγουν συνήθως αμέσως μετά από την πρώτη απόφαση, ότι το προϊόν ή υπηρεσία που είδαν στο site σας πιθανόν και να τους κάνει. Για να κλειδώσουν όμως αυτή την απόφαση και να καταλήξουν σε αγορά ή επαφή με εσάς πρώτα θα ελέγξουν τι πληροφορίες μπορούν να πάρουν για την εταιρεία σας. Στα στατιστικά που βλέπουμε από site πελατών μας το About us είναι το δεύτερο σημείο που καταλήγουν.

Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι στο εξής θα δίνετε τις σωστές εντυπώσεις. Αφιερώστε το απαραίτητο χρόνο με τον σύμβουλο marketing της εταιρείας σας και κουβεντιάστε διεξοδικά για το τι πρέπει να περιλαμβάνει η δική σας εταιρική παρουσίαση. Θα ανακαλύψετε πτυχές της εταιρείες σας που ίσως δεν γνωρίζατε ή δεν δίνατε τόση σημασία. Όπως όταν ετοιμάζετε τις κατηγορίες προϊόντων και οργανώνετε το μενού παρουσίασης των προϊόντων έτσι και η προετοιμασία της εταιρικής παρουσίασης είναι η αφορμή για σπουδαίες ανακαλύψεις και ιδέες.

Είσαστε έτοιμοι για να γράψουμε μαζί την δική σας εταιρική παρουσίαση;

Επικοινωνήστε με την IPS για να συζητήσουμε μαζί το marketing plan που θα ακολουθήσετε στο Internet. Καλέστε σήμερα κιόλας στο 2310 300326 για μια πρώτη γνωριμία.

Πως γράφουμε ένα σωστό About Us στο site μας by Νικόλαος Πατρώνης is licensed under CC BY-NC-ND 4.0