Google Maps reviews και πως επηρεάζουν τις πωλήσεις σας




Η υπηρεσία Google Maps έχει επικρατήσει άλλων αντίστοιχων υπηρεσιών και χρησιμοποιείται πλέον για πλοήγηση ακόμα και σε εργοστασιακά εγκατεστημένους πλοηγούς αυτοκινήτων. Για τις συσκευές κινητών και tablet που υποστηρίζονται από Android λειτουργικό το Google Maps App (ή αλλιώς Χάρτες στα Ελληνικά) είναι σήμερα παγκόσμια η αγαπημένη εφαρμογή για πλοήγηση.

Μια από τις δυνατότητες που παρέχει το Google Maps είναι η προσθήκη σημείου ενδιαφέροντος στο χάρτη από τους χρήστες του Google (Google email users) ή από τις επιχειρήσεις που έχουν ανοίξει λογαριασμό Google My Business. Τέτοια σημεία ενδιαφέροντος πέρα από επιχειρήσεις μπορεί να είναι σημεία αναφοράς όπως εκκλησίες, μουσεία, στάδια, νοσοκομεία, φαρμακεία, αλλά και μικρότερα σημεία με καταστήματα της διπλανής πόρτας, σημεία εστίασης και οτιδήποτε θα μπορούσε να αναφέρει κανείς σε έναν χάρτη.

Πέρα από την προσθήκη οι χρήστες του Google (δηλαδή όσοι έχουν ένα Google email account) μπορούν να αξιολογήσουν κάθε σημείο βαθμολογώντας το με μια κλίμακα από ένα (1) έως πέντε (5) αστέρια και προσθέτοντας σχόλια, φωτογραφίες ακόμα και video για το κάθε σημείο. Η βαθμολογία και τα σχόλια χρεώνονται στο σημείο και είναι εμφανή στους επόμενους χρήστες που θα το εντοπίσουν στον χάρτη και θα ανοίξουν τις πληροφορίες γι’ αυτό.

Google Maps user
Google Maps Local Guides

Πως επηρεάζονται οι πωλήσεις από τις αξιολογήσεις στο Google Maps.

Κατανοώντας τον παραπάνω μηχανισμό αξιολόγησης αντιλαμβάνεται κανείς πως η υψηλή βαθμολογία και οι θετικές κριτικές λειτουργούν υπέρ μιας επιχείρησης. Ο μεγάλος αριθμός των αξιολογήσεων είναι ενδεικτικός του μεγάλου πελατολογίου και επομένως ενδεικτικός της εμπιστοσύνης που τυγχάνει η επιχείρηση από το τοπικό κοινό. Μάλιστα η βαθμολογία και τα σχόλια θα πρέπει να επιδιώξει κανείς να προέρχονται από πελάτες - χρήστες του Google Maps που είναι Τοπικοί Οδηγοί (Local Guides) και άρα κάνουν συχνά αξιολογήσεις και έχουν μεγαλύτερη εγκυρότητα απ’ ότι οι αβανταδόρικες αξιολογήσεις γνωστών και φίλων με ελάχιστες προηγούμενες συνεισφορές.

Το αγοραστικό κοινό έχει προσθέσει στον μηχανισμό της απόφασης για αγορά (είτε προϊόντων είτε υπηρεσίας) το στάδιο του ελέγχου της αξιοπιστίας. Επειδή λόγω οικονομικής κρίσης κάθε δαπάνη είναι πλέον υπολογίσιμη οι υποψήφιοι πελάτες κάθε επιχείρησης ελέγχουν τις κριτικές άλλων πελατών πριν πραγματοποιήσουν αγορά. Αυτό για το Ελληνικό κοινό ξεκίνησε εδώ και χρόνια από τα ξενοδοχεία τα καταλύματα και τα εστιατόρια με άλλες εφαρμογές τουριστικού ενδιαφέροντος. Στην πορεία το κοινό εκπαιδεύτηκε στην διαδικασία αυτή και την επέκτηνε με το Google Maps σε κάθε τι που θα μπορούσε να εντοπιστεί σε έναν χάρτη. Συνεπώς να ξέρετε ότι την επόμενη φορά που θα δώσετε την επαγγελματική σας κάρτα, το prospect, το διαφημιστικό φυλλάδιο ή θα πλοηγηθεί ο έμπειρος και υποψιασμένος υποψήφιος πελάτης στο website ή στο eshop σας, πριν ακόμα έρθει σε επαφή μαζί σας θα κοιτάξει τι λένε για εσάς και ποιος σας έχει αξιολογήσει. Αν μάλιστα το κοινό σας είναι συγκεκριμένο και απευθύνεστε μόνο στην τοπική αγορά τότε ενδέχεται ο χρήστης να πέσει πάνω σε αξιολόγηση κάποιου γνωστού του.

Αν υπάρχουν αρνητικά σχόλια από προηγούμενο χρήστη και εσείς δεν τα έχετε διαχειριστεί σωστά απαντώντας επαγγελματικά και με καλή πρόθεση τον δυσαρεστημένο πελάτη, τότε ο επόμενος θα σας κρίνει και αυτός αρνητικά και σίγουρα έτσι θα χάσετε μια νέα πώληση. Αν τα σχόλια είναι θετικά και τεκμηριώνεται με κάποιο τρόπο (φωτογραφία, video) η ειλικρινής αξιολόγηση από υπαρκτό πελάτη (και όχι fake review) τότε ο επόμενος που θα δει αυτή την καταχώρηση θα παρακινηθεί να συνεργαστεί μαζί σας.

Be smart, add your business to Google Maps
Be positive, ask for Google Maps reviews

Τα Google Maps reviews λειτουργούν σαν δικλείδα ασφαλείας για τον τελικό καταναλωτή αλλά αποτελούν και αυστηρό κριτή της υποστήριξης και της εξυπηρέτησης μιας επιχείρησης. Και επειδή στο Ελληνικό Μεσογειακό ταμπεραμέντο μας η άρνηση είναι ευκολότερη από την αποδοχή είναι πολύ συχνό να κινητοποιούνται οι τελικοί πελάτες να αφήσουν κριτική μόνο όταν δυσανασχετήσουν από μια λάθος και ατυχή στιγμή στην εξυπηρέτηση που λαμβάνουν. Το αρνητικό review λειτουργεί σαν εκδίκηση δίνοντας τους την δυνατότητα να πουν την τελευταία λέξη. Αυτό θα πρέπει να το αντιστρέψει η έξυπνη διεύθυνση μιας επιχείρησης αρχικά απαντώντας με καλή πρόθεση και διάθεση για επίλυση του όποιου προβλήματος. Για την απάντηση αυτή ο χρήστης λαμβάνει σχετικό email και σίγουρα θα την δει. Αν λοιπόν χτίσετε γέφυρες ακόμα και για πελάτες που κάνουν αρνητική κριτική τότε με θετική στάση (ακόμα και με αποδοχή του λάθους και αποζημίωση) θα μπορέσετε να αναστρέψετε αυτή την κριτική. Αν δείξετε ότι δεν σας ενδιαφέρει η κριτική αυτή θα παραμείνει σαν αγκάθι που θα εξακολουθεί να φαίνεται και θα διαβάζεται από όλους τους μετέπειτα πελάτες σας.

Τις θετικές κριτικές πρέπει να τις ζητήσετε! Πρέπει να παρακινήσετε τους πελάτες σας να φιλοτιμηθούν να μπουν στην διαδικασία να πουν έναν καλό λόγο για εσάς. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να γίνει αυτό. Στην IPS μπορούμε να προτείνουμε σύγχρονους και καλαίσθητους τρόπους που αποδίδουν. Καλέστε μας στο 2310 300326 ή συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας μας για να δούμε μαζί τι ταιριάζει καλύτερα στην επιχείρηση σας.

Άδεια Creative Commons
Το κείμενο με τίτλο "Google Maps reviews και πως επηρεάζουν τις πωλήσεις σας" από τον δημιουργό Nikolaos Patronis διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Βασισμένο σε έργο στο https://www.ips.gr/google-maps-reviews-poliseis.el.aspx.





active³ 5.4 · IPS κατασκευή E-shop · Όροι χρήσης