facebookpixel

Πως μπορώ να κάνω πιο αποτελεσματική διαφήμιση στο Facebook




Αν έχετε μόλις ξεκινήσει κάποιες καμπάνιες διαφήμισης PPC στο Facebook θα έχετε ίσως αναρωτηθεί γιατί μόλις το 1 – 4% (CTR) των ατόμων που θα δουν το διαφημιστικό σας θα κάνουν click για να μεταβούν στην διεύθυνση που ορίσατε σαν landing page. Πως γίνεται και έχετε μερικές χιλιάδες Reach ενώ ο αριθμός των Results παραμένει σημαντικά μικρότερος; 

Με πιο απλά Ελληνικά ίσως αναρωτιέστε αν “τα προϊόντα έχουν τελικά ζήτηση”, αν “έχουν τη σωστή τιμή ή είναι ακριβά” και τελικά “γιατί δεν πουλάνε”. Στο Internet τα πάντα είναι μετρήσιμα και αυτό κάνει την διαφορά. Αν πληρώνατε, για παράδειγμα, διαφήμιση στα αστικά λεωφορεία δεν θα είχατε καμία μέτρηση για το πόσοι είδαν αυτή σας την διαφήμιση, ούτε φυσικά θα είχατε εικόνα για τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του κοινού σας και τις προτιμήσεις του. Το ίδιο και στο ραδιόφωνο. Θα βλέπατε μόνο την αποτελεσματικότητα στις πωλήσεις που θα κάνατε εκ των υστέρων έχοντας δαπανήσει πολλαπλάσια ποσά για την διαφήμιση της εταιρίας σας.

Με αφορμή αυτές τις καμπάνιες που μόλις δημιουργήσατε στο Facebook ίσως ανακαλύψατε μια από τις μεγαλύτερες αλήθειες της διαφήμισης, ότι δηλαδή “το μήνυμα πρέπει να φτάσει σε χιλιάδες, να μεστώσει τόσο που να είναι αναγνωρίσιμα τα προϊόντα για να αρχίσει να αποδίδει ικανοποιητικές εισπράξεις”. Αυτή είναι η διαφήμιση, αυτή ήταν πάντα σε κάθε μέσο. Αν προσπαθήσουμε να το παραλληλίσουμε με κάτι, είναι σαν να τραβάτε το κουτί του προϊόντος σε ανηφορικό δρόμο ξεκινώντας από πλήρη στάση. Γιατί σε πλήρη στάση είσαστε πριν την έναρξη των διαφημίσεων. Ελάχιστοι ίσως γνώριζαν τα προϊόντα σας, ακόμα και αν ήδη έχετε έναν κύκλο εργασιών από χονδρική, ακόμα και αν τα προϊόντα σας είναι “επώνυμα”. Αναρωτηθείτε πόσοι γνώριζαν τι παραπάνω και ιδιαίτερο έχετε να προσφέρετε εσείς σε σχέση με αυτά τα προϊόντα. Γιατί δηλαδή να επιλέξουν εσάς έναντι του ανταγωνισμού; Στην αρχή λοιπόν το κουτί δεν θα μετακινηθεί μέχρι η δύναμη της προσπάθειας να υπερνικήσει την στατική τριβή. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ρόλο της στατικής τριβής στην διαφήμιση παίζει η τοποθέτηση του ανταγωνισμού. Αν υπάρχει ανταγωνισμός με ισχυρή παρουσία θα χρειαστεί να δαπανηθεί μεγαλύτερη δύναμη (μεγαλύτερο ποσό) για να “ξεκολλήσει” μια διαφημιστική καμπάνια.


 


Δείτε στον παρακάτω πίνακα τι είναι και τι δεν είναι το Facebook

 

Τι είναι το Facebook

 

Τι δεν είναι το Facebook

👍

Ένας δικτυακός τόπος που μπαίνει μέσα κανείς για να περάσει καλά με τους δικτυακούς φίλους του και να κάνει καινούργιες γνωριμίες.

👎

Το Eldorado που μπορεί κανείς να πετάει διαφημίσεις και να “κόβει χρήμα”. Ο επισκέπτης δεν έχει αυτοσκοπό να δει διαφημίσεις αλλά να διασκεδάσει, γι' αυτό και η διαφήμιση εκεί θέλει τρόπο.

👍

Ένα “ηλεκτρονικό καφενείο” όπου η σύγχρονη Ελληνική κοινωνία εκπροσωπείται από κάθε τύπο χαρακτήρα, άποψη και ιδιοτέλεια. Το στοίχημα είναι να απευθυνθεί κανείς σε αυτό το ετερόκλητο κοινό απομονώνοντας μόνο όσους ταιριάζουν καλύτερα στο προφίλ του customer avatar.

👎

Ένα κοινό που το Σύμπαν οφείλει να μας το δώσει στο πιάτο ασυζητητί. Όποιος δει αυτό το κοινό με έπαρση (γιατί θεωρεί ότι είναι μεγάλη εταιρία ή θα γίνει πολυεθνική στο προσεχές μέλλον) και όχι με ειλικρινή διάθεση συνεργασίας και εκτίμησης αργά ή γρήγορα θα εκτεθεί ανεπανόρθωτα. Οι απαντήσεις σε σχόλια, ακόμα και σε εριστικούς ή δοτούς υποψήφιους πελάτες, κρίνονται από τους επόμενους γι’ αυτό απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και επαγγελματισμός.

👍

Μια facebook page είναι μια πιο ανάλαφρη και εκλαϊκευμένη εκδοχή της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της ζωής μέσα στην εταιρία. Ο κόσμος θέλει να μάθει και να δει “από μέσα” την εταιρία, να δει ωραία ή ακόμα και αστεία στιγμιότυπα, να ταυτιστεί, να γίνει μέρος της, να μάθει για τα σχέδια και την προοπτική της, να μάθει μικρά μυστικά που έντεχνα ανακοινώνει η εταιρία,  να νιώσει σιγουριά για την επιλογή του να εμπιστευτεί την εταιρία σας. Κάθε εταιρία είναι ένας ζωντανός οργανισμός με άποψη, ήθος, επιχειρηματική πρακτική και καθημερινότητα. Αν ο πρόεδρος ή κάποιο άλλο στέλεχος της εταιρίας έχει προταθεί για κάποιο βραβείο ή διακρίνεται για κοινωνικό έργο τότε σίγουρα θα πρέπει να προβληθεί το θέμα στο Facebook page της εταιρίας προβάλλοντας το ήθος και ευαισθησία στα πλαίσια της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης. Αν όλα τα παραπάνω τα επικοινωνήσετε στους πελάτες σας ενισχύετε την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη του κοινού σας.

👎

Μια facebook page δεν πρέπει να είναι ένας ατέλειωτος τοίχος διαφημίσεων. Είναι εξαιρετικά βαρετό αυτό και δεν πρόκειται να προσφέρει πωλήσεις. Θα πρέπει να ακολουθηθεί η αναλογία 30% πωλήσεις 70% παροχές. Σαν παροχές θεωρούνται όλες οι αναρτήσεις όπου το κοινό ενημερώνεται για κάτι επίκαιρο, ή διασκεδαστικό που αφορά τον κλάδο ή την εταιρία σας (όχι άσχετο), ή λαμβάνει γνώση και εκπαιδεύεται γύρω από ένα θέμα. Δημιουργήστε νέο περιεχόμενο ή αναδημοσιεύστε σοβαρά άρθρα από έγκυρες πηγές του κλάδου. Θέματα που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο εργασιών ή τα προϊόντα σας δεν πρέπει να προωθούνται στην Facebook page της εταιρίας σας ακόμα και αν ο πρόεδρος είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος ή υποψήφιος για το τοπικό επιμελητήριο. Οι όποιες πολιτικές επιλογές και οι αυτόκλητες υποψηφιότητες δεν ενισχύουν την εικόνα της εταιρίας και των ανθρώπων της. Αντίθετα η επιτυχημένη εκλογή πρέπει να αναφέρεται αν αυτή δείχνει επαγγελματική καταξίωση και κοινωνικές ευαισθησίες.

👍

Το Facebook σαν ένα επιτυχημένο social media site είναι ένας σύγχρονος τρόπος επικοινωνίας με λειτουργίες προβολής και αλληλεπίδρασης στο οποίο πρέπει ό,τι προβάλλεται να είναι προσεγμένο και φροντισμένο από επαγγελματίες, όπως θα κάνατε και για οποιαδήποτε άλλη σοβαρή διαφημιστική προβολή.

👎

Οι ερασιτεχνισμοί στην λήψη και προετοιμασία του υλικού και στην σχεδίαση και οργάνωση κάθε διαφημιστικής καμπάνιας δεν πρόκειται να φέρουν ικανοποιητικά αποτελέσματα. Το χαμηλό budget που δεν είναι ικανό να προσελκύσει μέρος της αγοράς από τον ανταγωνισμό είναι μια ακόμα συχνή μη επαγγελματική προσέγγιση.

 

Για να αποδώσει λοιπόν μια καμπάνια στο Facebook πρέπει: 

  1. Η πρόταση που προβάλλεται να ξεχωρίζει για κάτι σε σχέση με τον ανταγωνισμό (πχ. Σχέση ποιότητας - τιμής, πολύ καλό after sales support, κλπ).

  2. Να υπάρχει σημαντικά καλύτερο υλικό παρουσίασης (φωτογραφίες, video) από ότι αυτό του ανταγωνισμού. Όταν το υλικό είναι επαγγελματικού επιπέδου αυτό ενισχύει την εμπιστοσύνη του κοινού προς την εταιρία.

  3. Να υπάρχει σωστή στόχευση κοινού. Εδώ είναι πολύτιμη η εμπειρία του διαφημιστή ώστε να εντοπιστούν οι τάσεις της αγοράς του Internet και όχι του γενικού πληθυσμού. Υπάρχουν σχετικά εργαλεία με τα οποία μπορούμε να δούμε την τάση και την εποχικότητα της αγοραστικής ζήτησης στο Internet. Το κοινό του Internet τις περισσότερες φορές είναι πολύ διαφορετικό από το κοινό ενός συμβατικού καταστήματος.

  4. Να υπάρχει επαρκές budget ώστε να μην “στραγγαλίζεται” εξ αρχής η διαφημιστική καμπάνια. Πολλές φορές στην αρχή μιας διαφημιστικής καμπάνιας η συνολική δαπάνη είναι μεγαλύτερη από τον τζίρο των πωλήσεων, αυτό όμως αλλάζει δραματικά όσο η δαπάνη εκτοπίζει τον ανταγωνισμό.

  5. Να υπάρχει διάρκεια ώστε μεταφερθεί το μήνυμα σε όλους αλλά και για να “εκπαιδευτεί” ταυτόχρονα το κοινό για την διαφορετικότητα και τα οφέλη που συνοδεύουν τα προϊόντα.
     

Στην IPS εξετάζουμε κάθε πρόθεση διαφήμισης στο Facebook με πολύ προσοχή, μέθοδο και διάθεση να βοηθήσουμε κάθε επιχείρηση στα πρώτα της βήματα στο χώρο της Ιντερνετικής διαφήμισης. Η IPS μπορεί να αναλάβει όλη την προετοιμασία του υλικού, ακόμα και την φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση, κειμενογράφηση, τεχνική προετοιμασία και ψηφιακή επεξεργασία ώστε κάθε διαφημιστική καμπάνια στο διαδίκτυο να είναι αποτελεσματική. Θα αφιερώσουμε τον απαραίτητο χρόνο για να κατανοήσουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και αφού εκτελέσουμε μια πρώτη διερευνητική καμπάνια για να εντοπίσουμε τα ειδικά χαρακτηριστικά του κοινού σας θα προτείνουμε τον ιδανικότερο τρόπο προσέγγισης αυτού του κοινού με συνδυαστικές διαφημιστικές καμπάνιες. 

Επικοινωνήστε μαζί μας για μια πρώτη γνωριμία στο 2310 300326. Θα χαρούμε να συζητήσουμε τις ανάγκες προβολής της δική σας επιχείρησης στο Facebook.

 

-------------

Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο Πως μπορώ να κάνω πιο αποτελεσματική διαφήμιση στο Facebook από τον δημιουργό Νικόλαος Πατρώνης διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές .
Βασισμένο σε έργο στο https://www.ips.gr/715CA2C0.el.aspx.



Print-icon 

active³ 5.3 · IPS κατασκευή E-shop · Όροι χρήσης