10 έξυπνες πρακτικές για καλύτερα Facebook posts




[ Θεσσαλονίκη 12/2/2018]

Είναι πλέον γνωστή η διάδοση του Facebook σαν το επικρατέστερο site κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα. Κάθε νέος αλλά και μεγαλύτερος χρήστης του Internet έχει πλέον ένα τουλάχιστον προφίλ σε αυτή τη δημοφιλή πλατφόρμα ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης Το Facebook έχει λοιπόν κυριαρχήσει στην Ελλάδα αφήνοντας πίσω τα αντίστοιχα άλλα site παρόμοιου τύπου. 

Ο εμπορικός κόσμος δεν θα μπορούσε παρά να προσεγγίσει και να εκμεταλλευτεί αυτό το κοινό, για πολλούς λόγους αλλά περισσότερο γιατί πλέον το Facebook διαμορφώνει την κοινή γνώμη περισσότερο από ότι η τηλεόραση. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και πολιτικές ή κοινωνικές κινητοποιήσεις διοργανώνονται και συντονίζονται μέσω αυτού του κοινωνικού δικτύου, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. 

Στην Ελλάδα δεν γίνεται σωστή χρήση από τις περισσότερες εταιρείες. Δεν θα αναλύσουμε επί της παρούσης τα λάθη, μόνο επιγραμματικά θα αναφέρουμε ότι δεν γίνεται αξιοποίηση του “κοινωνικού” χαρακτήρα του μέσου αλλά ξερή διαφήμιση. Αυτό οφείλεται κυρίως από την αγωνία των επιχειρηματιών για γρήγορο αποτέλεσμα και έτσι αντί να επενδύεται ο απαραίτητος χρόνος για την διαμόρφωση ετήσιας καμπάνιας web marketing ουσιαστικά όλοι κονταροχτυπιούνται σε Pay per Click (PPC) διαφημιστικές καμπάνιες και μόνο. Τα δε Pages που έχουν συνήθως οι εταιρίες περιέχουν εσφαλμένα μόνο προσφορές και διαφημίσεις προϊόντων. 

Τι όμως θα μπορούσαν να κάνουν post στα εταιρικά Pages οι Έλληνες επιχειρηματίες; Είναι όλα τα είδη Posts κατάλληλα για την Ελληνική αγορά και τον ιδιαίτερο τρόπο που σκέφτεται το Ελληνικό κοινό στα χρόνια της οικονομικής κρίσης; 

Ας δούμε τους αρχικούς στόχους:

  1. Πρώτος στόχος η ενθάρρυνση των Fan να ασχοληθούν με το Page.
  2. Αποφασίστε αν θέλετε να εστιάσετε σε ένα κοινό ή να επεκτείνετε το κοινό-στόχο σας.
  3. Χρησιμοποιήστε εξαιρετικό υλικό (φωτογραφίες ή video) για να τραβήξετε το βλέμμα των χρηστών του Facebook ώστε να κερδίσετε Likes και Shares.

 

Όλα τα παραπάνω αφορούν ΠΑΡΟΧΕΣ προς το κοινό σας. Άρα πρέπει να μάθετε να δίνετε πρώτα πριν ζητήσετε! Αυτό είναι μια από τις πρώτες παραδοχές στο Internet και ισχύει και σε άλλες μορφές απομακρυσμένης προσέγγισης γιατί ουσιαστικά πρέπει πρώτα να κερδίσετε την εμπιστοσύνη και την αποδοχή του κοινού πριν ζητήσετε να σας τιμήσουν με μια αγορά. Αν δεν ακολουθήσετε αυτή την τακτική θα είστε για πάντα αναγκασμένοι να περιμένετε να αποδώσουν οι PPC καμπάνιες σας. 

Είδη Posts που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε: 

  1. Ένας διαγωνισμός Share έναντι των Like είναι ένας καλός τρόπος να κινητοποιήστε το κοινό σας προσφέροντας την γνώμη τους. Σκεφτείτε δύο παρόμοια προϊόντα σας (για την ίδια δραστηριότητα) που απευθύνονται σε άτομα με διαφορετικά γούστα.
  2. Μια δημοσκόπηση είναι ένας απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος να κάνετε το κοινό σας να εμπλακεί περισσότερο με την επωνυμία σας. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι να φωτογραφίσετε ορισμένα προϊόντα σας μαζί και να ζητήσετε από το κοινό να ψηφίσει αυτό που προτιμά.
  3. Απευθείας αίτημα. Μερικές φορές η απλούστερη ιδέα είναι και η καλύτερη. Ακριβώς όπως στο Twitter ζητάτε retweet έτσι και στα Facebook posts μπορείτε απλά να ζητήσετε μια ενέργεια (Call to action) από το κοινό σας. Για παράδειγμα μπορείτε να πείτε “Αν σας αρέσουν τα …… όπως εμάς, κάντε like”. Θυμηθείτε πως αυτή η στρατηγική δεν θα πρέπει να αφορά το Brand σας ως σύνολο αλλά μεμονωμένα μια κατηγορία προϊόντων σας.
  4. Δώστε μια “κρυφή ματιά” σε ένα έργο ή προϊόντα που αναπτύσσετε ή εμπορεύεστε. Χωρίς να αποκαλύψετε ευαίσθητα εταιρικά μυστικά βάλτε το κοινό σας να συμμετέχει στην πορεία ή στην εξέλιξη ενός έργου. Η αίσθηση της αποκλειστικής πληροφόρησης και η κουβέντα γύρω από ένα τέτοιο θέμα είναι πάντα ένας πολύ καλό τρόπος για να εμπλακεί το κοινό των Social media.
  5. Δώστε μια συμβουλή γύρω από ένα θέμα. Τα post που περιέχουν συμβουλές έχουν έως και πενταπλάσια πιθανότητα να γίνουν shared από το κοινό σας. Τέτοιες συμβουλές θα πρέπει να συνοδεύονται από ποσοτικές πληροφορίες, στοιχειώδη στατιστικά που δεν κουράζουν, επιλογές έγκριτων οίκων και διαφόρων φορέων που ταυτίζονται ή ήδη ακολουθούν τις συγκεκριμένες προτάσεις - συμβουλές. Δώστε λύση σε ένα συχνό πρόβλημα (ακόμα και απλό) και μοιραστείτε αυτή την πληροφορία με το κοινό σας χρησιμοποιώντας εικόνες που τραβούν περισσότερο την προσοχή (γυναίκα, μωρό, φαγητό, κ.α.)
  6. Προσαρμόστε τα post σας με γεωγραφικά κριτήρια. Χρησιμοποιώντας μια φωτογραφία από αναγνωρίσιμο αξιοθέατο ή γνωστή περιοχή προσελκύετε περισσότερο ενδιαφέρον, ειδικά όταν επιλέξετε να περιορίσετε γεωγραφικά το post. Χρησιμοποιήστε τοπική γλώσσα και εκφράσεις ώστε να ταυτιστεί περισσότερο το τοπικό κοινό.
  7. Αναδείξετε τους υποστηρικτές σας. Μια φωτογραφία που έστειλε ένας πελάτης σας με κάποιο από τα προϊόντα σας είναι πολύτιμη για να την παρουσιάσετε ευχαριστώντας που μοιράστηκε τη φωτογραφία μαζί σας. Προσοχή: ΔΕΝ δημοσιεύουμε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, το πρόσωπο του πελάτη ή κάτι που μπορεί να θεωρηθεί προσβλητικό για κάποια ομάδα ανθρώπων. Περιοριστείτε μόνο στο προϊόν σας και καλού κακού ζητήστε την άδεια (γραπτώς) για δημοσιέυση από αυτόν που τράβηξε την φωτογραφία (παρόλο που δείχνει προϊόν σας).
  8. Συνδέστε το brand σας με κάτι αξιαγάπητο. Πολλές φορές μια φωτογραφία αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Για παράδειγμα μια πολύ καλή φωτογραφία ενός κατοικίδιου δίπλα σε κάποιο προϊόν σας και ένα γενικά αποδεκτό απόφθεγμα του στυλ “Ναι, είναι Παρασκευή και είναι αλλιώς!” θα φέρει ικανοποιητικό αριθμό likes.
  9. Χρησιμοποιήστε “καθημερινούς ανθρώπους” σαν πρότυπο. Μια “ανθρώπινη” ιστορία είναι καλύτερα αποδεκτή από το κοινό. Ένας υπερήλικας που φοράει μοντέρνα ρούχα είναι από μόνος του θέμα. Προσοχή: Δεν θέλουμε να αναδείξουμε το παράδοξο σαν έκθεμα τσίρκου. Θέλουμε η φωτογράφιση να είναι επαγγελματική και το θέμα να είναι καλαίσθητο χωρίς υπερβολές.  Η χρησιμοποίηση του ονόματος και του επαγγέλματος θα βοηθήσει στην ταύτιση αλλά απαιτείται πάντα συναίνεση (γραπτή) του ατόμου που θα προβληθεί.
  10. Χρησιμοποιήστε ένα Avatar ή ένα σκίτσο που μπορεί να μεταφέρει καλύτερα το μήνυμα του post. Η χιουμοριστική προσέγγιση ενός θέματος είναι θεμιτή και περνάει πιο εύκολα τα μηνύματα που θέλετε δείχνοντας ταυτόχρονα ότι η εταιρία σας δεν “φοβάται” να “παίξει” χωρίς να υποβιβάσει ή να προσβάλει ένα θέμα ή κάποιο κοινό.

 

Τα παραπάνω είναι μόνο κάποιες από τις πρακτικές που ακολουθούν πολύ πετυχημένα γνωστές εταιρίες στο Facebook. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλες μπορούν να έχουν πρακτική εφαρμογή και για εσάς, το αντίθετο μάλλον, θα πρέπει να επιλέξετε ΜΟΝΟ αυτές που ταιριάζουν στο brand και στο στυλ της εταιρίας σας. Βασική προϋπόθεση είναι πάντα να υπάρχει το κατάλληλο υλικό (φωτογραφίες, video, κατάλληλα κείμενα) ή αν δεν υπάρχει να το “στήσετε” ανάλογα. Έχετε λοιπόν πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού σας τη διαρκή ανάγκη για προβολή και φανταστείτε το μήνυμα που θέλετε να αναδείξετε αναζητώντας σε καθημερινή βάση την κατάλληλη εικόνα ή το σενάριο για λήψη video.


Στην IPS μπορούμε να βοηθήσουμε με φρέσκιες ιδέες και δημιουργική φαντασία ώστε να αξιοποιήσετε το Facebook επαγγελματικά. Μπορούμε να αναλάβουμε για εσάς την σχεδίαση και την υλοποίηση κάθε καμπάνιας στο Internet. Καλέστε μας σήμερα κιόλας στο 2310 300326 για μια πρώτη κουβέντα πάνω στις ανάγκες της επιχείρισης σας.



Print-icon SendToAFriend-icon 

active³ 5.2 · IPS κατασκευή E-shop · Όροι χρήσης