facebookpixel

Κανένας δεν ενδιαφέρεται για το Marketing που κάνετε;




Το Αμερικανικό διαδικτυακό Marketing, ή αλλιώς ο δυτικός τρόπος διαδικτυακού Marketing είναι αυτό που σχεδόν όλοι εφαρμόζουν σήμερα. Έχετε ποτέ αναρωτηθεί αν υπάρχει καλύτερος τρόπος; Στην IPS πιστεύουμε ότι υπάρχει. Είναι έμφυτη ικανότητα του καθενός να δημιουργήσει μια ιστορία ή ακόμα και μια στρατηγική για την μεταφορά αυτής της ιστορίας σε κάποιο κοινό. Η διαφορά είναι στο πόσο αποτελεσματικά μπορεί να το κάνει κανείς για πρώτη φορά σε σύγκριση με κάποιον ειδικό του web marketing. Σήμερα είναι περισσότερο εύκολο από ποτέ να μεταφερθεί αυτή η ιστορία μέσω του Internet. Αλλά επειδή ακριβώς είναι εύκολη η διάθεση - διανομή είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνεις τους άλλους να ενδιαφερθούν για την δική σου ιστορία και να την ξεχωρίσουν ανάμεσα σε τόσες άλλες που βομβαρδίζουν την ζωή τους. 

Ας υποθέσουμε ότι είστε ένας επιχειρηματίας που έχει δημιουργήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που θα βοηθήσει πάρα πολύ κόσμο. Το προϊόν σας θα αλλάξει την ζωή των ανθρώπων και όλοι σας λένε ότι έχετε ένα υπέροχο προϊόν, ότι τα έχετε καταφέρει με την ποιότητα και τώρα πρέπει να το κάνετε γνωστό. Έχετε ξοδέψει πολύ χρόνο με τις τεχνικές προετοιμασίες, έχετε αφιερώσει πολύ προσωπικό χρόνο και χρόνο της οικογένειας για να φτάσετε ως εδώ. Αφιερώνετε ακόμα πολύ χρόνο δουλεύοντας σκληρά, κάνοντας περισσότερα ραντεβού πωλήσεων, δαπανώντας περισσότερο χρόνο σε διάφορα projects που πιστεύετε ότι θα αποδώσουν μελλοντικά και θα προσφέρουν σημαντική βελτίωση στην δουλειά σας. Ίσως κάποιος συναίτερος σας λέει πως πρέπει να αλλάξετε τον τρόπο που δουλεύει η εταιρία σας. Ίσως και κάποιοι νεότεροι υπάλληλοι σας που θέλουν να γίνει πιο online η επιχείρηση σας γνωρίζοντας την δυναμική του digital marketing. Ίσως καταλαβαίνετε και εσείς ότι το μέλλον είναι online αλλά δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο χτίσατε την εταιρία σας. Την χτίσατε και την αναπτύξατε ως σήμερα μέσω δικτύων, με προσωπικές επαφές και ικανότατες διαδικασίες και δεξιότητες πώλησης αλλά φτάσατε σε ένα όριο με αυτό το συμβατικό μοντέλο και δεν πάει πιο πάνω. 

Πιθανόν να δοκιμάσατε να εκσυγχρονίσετε την επιχείρηση σας υιοθετώντας κάποιο λογισμικό όπως μηχανογράφηση, ERP, CRM, ή ακόμα να δοκιμάστε κάποιες online υπηρεσίες όπως η αποστολή newsletter, η κατασκευή website ή e-shop, η δημιουργία Facebook page, το άνοιγμα ενός καναλιού στο Youtube, κ.α. 

ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΑΝ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΑΣ!!! 

Ναι, η ιστορία μετράει σήμερα παραπάνω από ποτέ. Η ιστορία που λέει ο καθένας στον άλλον είναι από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα ο τρόπος που επικοινωνούμε. Λέμε μια ιστορία για τα πάντα. Τα πάντα περιλαμβάνουν μια ιστορία, μια ροή στον χρόνο. Ακόμα και έθνη γιγαντώθηκαν και καταστράφηκαν με την δύναμη μιας ιστορίας. Θρησκείες, κινήματα, επαναστάσεις, όλα ξεκινούν με μια σπουδαία ιστορία. Τώρα λοιπόν που είναι τόσο εύκολο να μεταδόσεις μια ιστορία μέσω του Internet και αυτή να φτάσει σε παγκόσμια εμβέλεια με χαμηλό κόστος, τώρα είναι η καλύτερη εποχή για μια καλή ιστορία. Υπάρχουν τόσοι τρόποι για να το κάνει κανείς online. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας. Ποτέ δεν υπήρξε καλύτερη εποχή στην ανθρωπότητα για κάτι τέτοιο. Επειδή όμως είναι πιο εύκολη η μετάδοση, επειδή ο καθένας μπορεί να τοποθετήσει το μήνυμα του εκεί έξω με το πάτημα ενός κουμπιού, επειδή όλοι νομίζουν ότι έχουν μια σημαντική ιστορία να πουν, γι’ αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο στο σημερινό διαδικτυακό εμπόριο να βρεις κάποιον να ενδιαφερθεί για την επιχείρηση σου. Ποτέ δεν ήταν πιο δύσκολο να βρεις κάποιον να ακούσει το μήνυμα, την ιστορία που έχεις να του πεις. Και αυτό είναι το παράδοξο της ψηφιακής εποχής. Πληθώρα πληροφορίας και αδιαφορία των πιθανών πελατών μαζί σε μια δυναμική ισορροπία. Σαν να εκπαιδεύτηκαν πλέον όλοι στην αμφισβήτηση και στην απάθεια. 

Ακόμα και αν έχετε φροντίσει την εταιρική ταυτότητα, την εικόνα της εταιρίας σας προς τα έξω, την γραφιστική επιμέλεια των εντύπων, τις συσκευασίες των προϊόντων, τις γραμματοσειρές και κάθε λεπτομέρεια στα χρώματα των site, κλπ. Αν η ιστορία που λέτε δεν συνδέεται με τους πιθανούς πελάτες σας δεν πρόκειται να αποδώσει τίποτα από όλα αυτά! Είναι οδυνηρό, σας εξαντλεί, κοστίζει πολλά και δεν αποδίδει. Μόνο αν η ιστορία που λέτε βασίζεται στην αρχαία τέχνη της απαγγελίας και αγγίζει τους πελάτες σε συναισθηματικό επίπεδο τότε αρχίζει η αλλαγή.


Πως μπορείς να πεις μια σπουδαία ιστορία online; Καταρχήν το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξει κανείς είναι να κατανοήσει ποιος είναι ο ήρωας στην ιστορία. Ποιον προσπαθείτε να βοηθήσετε; Μέχρι σήμερα λέγατε το πόσο σπουδαία είναι η εταιρεία σας και στην ουσία ο ήρωας ήσασταν εσείς. Αυτό είναι λάθος! Δεν είστε εσείς ο ήρωας της ιστορίας! Στους περισσότερους ανθρώπους δεν αρέσει να ακούνε τους άλλους να καυχιούνται και οι πελάτες σας σίγουρα δεν θέλουν κάτι τέτοιο. Θα πρέπει να μπείτε στα παπούτσια του πελάτη σας και να κατανοήσετε τις βαθύτερες επιθυμίες τους, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, τα διλήμματα που έχουν πιθανώς και το τι έχουνε ζήσει μέχρι τώρα. Αν τους πείτε ότι γνωρίζετε την πραγματικότητα που ζούνε τότε θα σας ακούσουν. Αν το κάνετε αυτό μέσα από την ιστορία που λέτε τότε ακόμα καλύτερα. 

Όλοι οι καλοί πελάτες σας, όλοι όσοι χαίρεστε να εξυπηρετείτε, όλοι αυτοί έχουν ένα κοινό γνώρισμα. Αναρωτηθείτε ποιο είναι αυτό και προσπαθήστε να προσωποποιήσετε όλους τους πελάτες σας σε ένα και μόνο άτομο που λέγεται Customer Avatar. Τι έχουν όλοι αυτοί κοινό; Ξεχάστε όλους τους άλλους προβληματικούς πελάτες, όσους υπάρχει χάσμα επικοινωνίας, όσους σας χρωστάνε και καθυστερούν τις πληρωμές, όσους φέρθηκαν αχάριστα και άκομψα στις δικές σας προσπάθειες σύνδεσης. Σκεφτείτε αυτούς που αγαπάτε να συνεργάζεστε μαζί, που ξυπνάτε με ενθουσιασμό για να πάτε να αλληλεπιδράσετε μαζί τους και ξεχάστε όλους τους άλλους. Αναλύστε το ταξίδι του ήρωα σας προς ένα καλύτερο μέλλον, αυτό που εκείνος επιθυμεί και ονειρεύεται αλλά δεν πιστεύει ότι μπορεί να υλοποιήσει και δώστε του ότι χρειάζεται για να τον βοηθήσετε να φτάσει εκεί.


ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΕΜΠΝΕΕΤΕ ΤΟΝ ΗΡΩΑ ΣΑΣ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ. 

Όχι να τον ξεγελάσετε με κάποιο μαρκετίστικο τρικάκι, όχι να τον πιέσετε με κάποια προθεσμία ή προσφορά, αλλά όταν τον εμπνεύσετε να επενδύσει σε ένα καλύτερο μέλλον. Ο μόνος λόγος που δεν θα το κάνει ο Customer Avatar σας είναι γιατί δεν έχει πειστεί ότι θα τα καταφέρει να φτάσει εκεί. Και φταίτε εσείς γι’ αυτό. Γιατί όλοι οι τρόποι προσέγγισης και σύνδεσης που χρησιμοποιήσατε ήταν λάθος. Εντυπωσιακά, φανταζέ καλοσχεδιασμένα λάθη που ακριβοπληρώσατε. Όλες οι προηγούμενες προσεγγίσεις ήταν απλά θόρυβος χωρίς να λένε κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία στους πιθανούς πελάτες σας. 

Ποιο είναι το καλύτερο μέλλον που όλοι θέλουν και πως θα φτάσει κανείς εκεί; Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να κάνει; Μόλις μάθετε το ταξίδι του πελάτη σας πρέπει να προσέξετε να μην το ταυτίσετε με το δικό σας, με την δική σας επιχείρηση. Δεν πρέπει να γίνεται αυτό. Δεν πρόκειται για εσάς αλλά για τους πελάτες σας. Οι περισσότεροι πελάτες σας δεν ενδιαφέρονται για εσάς, την επιχείρηση σας και το τι περάσατε για να φτάσετε σε αυτή την θέση.

 ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΖΩΗ, ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ! 

Μόλις κατανοήσετε αυτήν την διαφορά τότε μπορείτε να χαρτογραφήσετε το ψηφιακό ταξίδι που πρέπει να ακολουθήσετε. Και εδώ έρχεται ο ειδικός του marketting να βοηθήσει όσες επιχειρήσεις έχουν αποτύχει. Γιατί τις περισσότερες φορές οι επιχειρηματίες προσλαμβάνουν marketing agencies και έχουν μάλιστα άποψη στις λεπτομέρειες μιας παρουσίασης χωρίς να δίνουν σημαντικές πληροφορίες για τον Customer Avatar και το ταξίδι του για ένα καλύτερο μέλλον. Και εδώ είναι που χρειάζεται ο ειδικός για να σχεδιάσει σωστά το ψηφιακό ταξίδι και να μεταδώσει την ιστορία με έναν συνδυασμό από τρόπους και μέσα. Να δημιουργήσει δηλαδή έναν μηχανισμό προώθησης της ιστορίας. Διαφορετικά οι ενέργειες σας θα είναι σαν ένα δέντρο που πέφτει μέσα στο δάσος. Δύσκολο να το εντοπίσει κανείς. Αλήθεια, θα αναρωτηθεί κανείς, έπεσε όντως το δέντρο;

Αν βάλετε μια ιστορία στο διαδίκτυο και κανένας δεν την “καταναλώνει”, κανένας δεν βλέπει την ιστορία σας, μπορεί αυτή να κάνει την διαφορά; Μπορεί να είναι αποδοτική; Όχι με τίποτα δεν θα φέρει αποτελέσματα. Και εδώ έρχεται ο ειδικός που διαθέτει τεχνογνωσία να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις, να χρησιμοποιήσει κάθε διαθέσιμη υπηρεσία στα όρια του budget, να σχεδιάσει την γέφυρα ανάμεσα στην ψηφιακή ιστορία σας και στον τελικό πελάτη σας. Ο ειδικός θα χρησιμοποιήσει κάθε κατάλληλο και αξιοποιήσιμο μέσο και θα δημιουργήσει μια στρατηγική ώστε να ακολουθήσει το ταξίδι του Customer Avatar προς τον σκοπό που είπατε ότι έχει. Εσείς θα πρέπει να ενημερώσετε το marketing agency για το βέλτιστο κοινό και τις επιδιώξεις του. Εσείς θα πρέπει να τροφοδοτείτε τους συνεργάτες σας με πολύτιμες πληροφορίες και όχι απλά να αρκεστείτε σε μια εντυπωσιακή αρχική σχεδίαση κάποιου εντύπου ή κάποιου site ή σε ένα video με εντυπωσιακά και κοστοβόρα εφέ. Δεν πρόκειται να φέρει αποτελέσματα κάτι τέτοιο. Το ψηφιακό ταξίδι του Customer Avatar πρέπει να υπάρχει παντού, σε κάθε υποσελίδα, σε κάθε newsletter, σε κάθε διαφημιστικό Ad, σε κάθε video που θα ανεβάσετε στο Youtube, κλπ. Τότε μόνο είστε έτοιμοι να σχεδιάσετε τους σταθμούς αυτού του ταξιδιού και τις οδεύσεις που θα χρησιμοποιήσετε για να φέρετε κόσμο στην εταιρία σας. Και όλα αυτά σε μια αλληλουχία, ένα μονοπάτι, ένα σύνολο από καμπάνιες που θα φέρουν αποτέλεσμα. Ακόμα και αν έχετε να πείτε την καλύτερη ιστορία σε όλη την υφήλιο δεν θα μπορέσετε να φτάσετε σε αποτέλεσμα αν δεν έχετε δημιουργήσει με έναν ειδικό τον μηχανισμό εκείνο για να πείτε αυτήν την ιστορία.


Στην IPS ξέρουμε να ακούμε. Ελάτε σε εμάς με μια φρέσκια ιδέα και αφού κατανοήσουμε το ταξίδι του καλύτερου σας πελάτη για ένα καλύτερο μέλλον θα φτιάξουμε μαζί μια σπουδαία ιστορία. Ακολουθήστε αυτή τη μέθοδο και όλα θα αλλάξουν προς το καλύτερο. Επικοινωνήστε μαζί μας για μια πρώτη γνωριμία στο 2310 300326. Θα χαρούμε να συζητήσουμε από κοντά κάθε λεπτομέρεια.



Print-icon 

active³ 5.3 · IPS κατασκευή E-shop · Όροι χρήσης