Οι τάσεις του 2020




Στην ψηφιακή εποχή του 2020 πόσο έτοιμη είναι η δική σας επιχείρηση;

Η σεζόν ξεκινά με νέες προσδοκίες και αισιοδοξία για βελτίωση του κλίματος της αγοράς. Νέα κυβέρνηση, εξαγγελίες, ελαφρύνσεις, μειώσεις φόρων έστω και μελλοντικά και μπαίνουμε όλοι σε μια ροή καθώς προετοιμαζόμαστε για τους επόμενους παραγωγικούς μήνες. Αλήθεια, μέσα σε όλο αυτό το κλίμα ποια είναι η θέση της επιχείρησης σας στο Internet και πόσο επηρεάζει τις πωλήσεις σας αυτό το μέσο;

Το Internet εδώ και 25 χρόνια κατακτά σταδιακά το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα και φυσικά στον υπόλοιπο κόσμο. Δεν χρειάζεται να παρουσιάσουμε βαρετά στατιστικά στοιχεία και αναλύσεις για να καταλάβει κανείς τη σπουδαιότητα του. Αρκεί να επισκεφτεί κανείς την πλησιέστερη καφετέρια ή όποιον άλλο κοινόχρηστο χώρο και να δει την τεράστια αποδοχή και χρήση που γίνεται από άτομα κάθε ηλικίας μέσω των κινητών τους τηλεφώνων.

Σε όλη αυτή την επανάσταση της ψηφιακής εποχής η σύγχρονη επιχείρηση οφείλει να συμμετέχει ενεργά και μάλιστα να ξεχωρίσει. Κάθε χρόνο δημιουργούνται νέες τάσεις και αλλάζουν τα δεδομένα και οι δυνατότητες με αποτέλεσμα αν θέλει κάποιος να παραμείνει επίκαιρος να πρέπει να ακολουθεί τις εξελίξεις και να προσαρμόζεται με όσο πιο σύντομες διαδικασίες.

Για να καταλάβουμε όμως καλύτερα τις τάσεις του 2020 ας δούμε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρήσεων που πρέπει οπωσδήποτε να αξιοποιήσουν καλύτερα το Internet:

Ξενοδοχεία - Μικρά τουριστικά καταλύματα

Εν έτη 2019 δυστυχώς βρίσκουμε ακόμα ξενοδοχεία που έχουν απαρχαιωμένες ιστοσελίδες στις οποίες παρουσιάζουν παλιές φωτογραφίες ή video των εγκαταστάσεων τους. Ίσως πιστεύουν ότι ο τελικός πελάτης δεν θα “τους ψάξει” και θα αρκεστεί στην τιμή και στις τυχόν καλές αναφορές που έχουν σε κάποια μεγάλη ιστοσελίδα που αποτελεί το κύριο κανάλι κρατήσεων τους. Και όμως κάνουν λάθος.

Ο σύγχρονος χρήστης του διαδικτύου θα δει τα reviews σε όλα τα διαθέσιμα γι’ αυτόν σημεία αναφοράς. Θα δει τις καλές αναφορές στην ιστοσελίδα κρατήσεων αλλά θα πάει και στο Google maps να δει τι γράφουν άλλοι χρήστες για την εμπειρία τους με το κατάλυμα σας. Θα δουν την ιστοσελίδα σας και αν αυτή έχει να ανανεωθεί εδώ και μια πενταετία θα καταλάβουν ότι “υπάρχουν στοιχεία εγκατάλειψης” και λογικά θα τους δημιουργηθεί η ανασφάλεια ότι παρόμοια στοιχεία εγκατάλειψης ίσως δουν και στην υποδομή ή στις υπηρεσίες που παρέχετε. Η σκουριά ίσως να μην είναι μόνο στο site.

Γιατί λοιπόν να μην θεωρήσετε περισσότερο σημαντική της προβολή σας στο διαδίκτυο όταν αυτό σας φέρνει περισσότερους πελάτες απ’ ότι ο ανακαινισμένος βραχόκηπος στην αυλή σας; Γιατί προσέχετε την διακόσμηση και συμπεριφέρεστε με ευγένεια στους επισκέπτες σας αλλά στο διαδίκτυο η παρουσία σας είναι πρόχειρη, επιπόλαια και δεν τιμάτε το ίδιο τους διαδικτυακούς σας επισκέπτες που είναι ασύγκριτα περισσότεροι;

Η λογική λοιπόν λέει πως ο σύγχρονος επιχειρηματίας ξενοδόχος θα πρέπει να φροντίσει και να βελτιώσει την ποιότητα της επιχείρησης του σε όλους τους τομείς. Το Marketing plan μιας επιχείρησης είναι αυτό που φέρνει έσοδα όχι η υπερβολή στην διακόσμηση και τον εξοπλισμό.

Τι πρέπει να προσέχει λοιπόν ιδιαίτερα ένα ξενοδοχείο μέσα στο 2020:

  1. Να αποκτήσει ένα σύγχρονο site που θα έχει δυνατότητα αυτόνομων κρατήσεων ώστε να μην αποδίδει άσκοπα προμήθεια σε τρίτους για κάθε κράτηση που γίνεται από το site της επιχείρησης. Αν ο πελάτης έρθει από άλλα κανάλια ναι να δοθεί προμήθεια. Όχι όμως να παίρνουν τα λεφτά μέσα από την τσέπη του ξενοδόχου τόσο απροκάλυπτα!

  2. Να αποκτήσει έλεγχο σε όλα τα σημεία του που αναφέρονται στους Χάρτες του Google. Ο έλεγχος των σημείων θα επιτρέπει την απάντηση σε όλους όσους κάνουν reviews με σοβαρό και επαγγελματικό τρόπο. Τα reviews τείνουν να γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά για το Google και μέσα στο 2020 θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο για κάθε επιχείρηση.

  3. Να δημιουργήσει εκπτωτικά πακέτα τα οποία θα διαφημίσει διαδικτυακά σε περιόδους που θέλει να δημιουργήσει ροή κρατήσεων. Είναι προτιμότερο να δημιουργήσει κανείς νέες περιόδους και να διαφημίσει διαδικτυακά τις προσφορές του παρά να κονταροχτυπηθεί σε high season περιόδους με μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα που το κόστος διαφήμισης μπορούν να το διασπείρουν σε μεγαλύτερο αριθμό δωματίων. Ένα μικρό ξενοδοχείο δεν μπορεί να δαπανήσει το ίδιο Bid rate σε PPC διαφημίσεις (Google, Facebook) όπως μια τεράστια ξενοδοχειακή μονάδα και συνεπώς είναι άσκοπο να ανεβάσει δραματικά το budget της διαφήμισης του. Μπορεί να εκμεταλλευτεί την φήμη του τόπου φέρνοντας κόσμο σε άλλη χρονική στιγμή στοχεύοντας ίσως και σε πιο θεματικό κοινό (πχ. ζευγάρια, κυνηγοί, ΚΑΠΗ, ΑΜΕΑ, φοιτητές, κλπ).

  4. Να ανανεώνει συνεχώς το περιεχόμενο του site με νεότερες φωτογραφίες, video, γνώμες πελατών, άρθρα παρουσίασης του τόπου, κ.α. Όλα αυτά θα πρέπει να γίνονται με την συνεχή καθοδήγηση έμπειρων ειδικών ώστε σταδιακά να κερδίζονται θέσεις κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης και κυριότερα στο Google.

Retail επιχειρήσεις

Και εδώ το ψηφιακό χάσμα είναι τεράστιο. Το μεγαλύτερο κομμάτι της Ελληνικής αγοράς και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην λιανική πώληση έχει μαύρα μεσάνυχτα σε ότι αφορά το διαδίκτυο. Και το χειρότερο δεν είναι αυτή η διαπίστωση αλλά το ότι η αμάθεια ή η ημιμάθεια των περισσοτέρων καμουφλάρεται άτεχνα πίσω από σοφιστείες και ατάκες του στυλ “όλοι εσείς της πληροφορικής….”, “το Internet δεν κάνει για εμάς”, “έκανα κάποτε αλλά δεν απέδωσε” και άλλα χαριτωμένα που ακούμε τα τελευταία 20 χρόνια.

Ποια όμως είναι η πραγματικότητα; Όσοι ήταν συγκροτημένοι, μεθοδικοί και γνώριζαν πως να διαχειριστούν στόχους καρπώνονται σήμερα τους κόπους και την επένδυση που έκαναν στο διαδίκτυο. Η οικονομική ύφεση των τελευταίων 10 χρόνων έχει σίγουρα επηρεάσει όλους στην αγορά, λιγότερο όμως τις επιχειρήσεις που βγήκαν νωρίς και άρχισαν να πουλάνε λιανική στο διαδίκτυο. Πολλές μάλιστα επιχειρήσεις retail μεγάλωσαν μέσα στην κρίση και ξεχώρισαν γιατί βρήκαν την επιχειρηματική ευκαιρία που τους απογείωσε. Οι υπόλοιποι έμειναν να μιζεριάζουν στα στενά όρια της γειτονιάς τους και της πελατειακής βάσης τους που συρρικνώθηκε. Το αποτέλεσμα εύλογο και αυτονόητο.

Τι πρέπει να προσέχει λοιπόν ιδιαίτερα μια Retail επιχείρηση μέσα στο 2020:

  1. Να αποκτήσει ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop) με δυνατότητα online παραγγελιοληψίας και πληρωμών. Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα επεκτείνει δραματικά την γεωγραφική περιοχή αυξάνοντας την πελατειακή βάση. Ένα eshop είναι 24 ώρες ανοιχτό και δεν επηρεάζεται από αργίες, απεργίες, κ.α. Επίσης, ένα σύγχρονο eshop θα ενισχύσει την φήμη και αναγνωρισιμότητα και του φυσικού καταστήματος.

  2. Να αποκτήσει έλεγχο σε όλα τα σημεία του που αναφέρονται στους Χάρτες του Google. Ο έλεγχος των σημείων θα επιτρέπει την απάντηση σε όλους όσους κάνουν reviews με σοβαρό και επαγγελματικό τρόπο. Τα reviews τείνουν να γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά για το Google και μέσα στο 2020 θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο για κάθε επιχείρηση. Σκεφτείτε επίσης τον εξής συνειρμό που θα μπορούσε να κάνει εύκολα ένας αδαής “αφού έχει περισσότερα reviews πάει να πει ότι έχει περισσότερη πελατεία”. Οι επιχειρήσεις retail θα πρέπει να έχουν και περισσότερα reviews και καλύτερη βαθμολογία από τον ανταγωνισμό.

  3. Να αναζητήσει πρωτότυπους τρόπους προβολής και διαφήμισης ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Οι γενικές διαφημιστικές καμπάνιες δεν είναι αποδοτικές και αποτελούν άσκοπη σπατάλη πόρων. Επίσης, το να κονταροχτυπιέται κανείς με μεγαλύτερου μεγέθους εταιρίες σε PPC διαφημίσεις δεν είναι και ότι πιο έξυπνο.

    Το Internet είναι ένα μέσο που μπορεί κάλλιστα να συνδυαστεί με συμβατική διαφήμιση για καλύτερα και πιο στοχευμένα αποτελέσματα. Κάθε καμπάνια θα πρέπει να λαμβάνει υπόψιν της τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του κοινού αλλά και τις τοπικές συνήθειες, ήθη, έθιμα και πεποιθήσεις. Δεν μπορείς να πουλήσεις χοιρινό σε Μουσουλμάνους, ούτε βοδινό σε Ινδούς! Δεν μπορείς να λες ότι το προϊόν σου έχει πιστοποίηση HALAL όταν το είδος και η παραγωγή του δεν συμβαδίζει με όσα ορίζει η Μουσουλμανική θρησκεία. Επίσης, δεν μπορείς να πουλήσεις στις ΗΠΑ αναγράφοντας στα παπούτσια που πουλάς τα Ευρωπαϊκά νούμερα. Οι περιορισμοί τέτοιου είδους είναι χιλιάδες και ένας έμπειρος επιχειρηματίας οφείλει να γνωρίζει όσους αφορούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του. Στην λιανική λοιπόν και ειδικά όταν πουλάς από απόσταση θα πρέπει ο τρόπος προβολής και διαφήμισης να προσαρμόζεται ανάλογα και να λες αλήθειες. Στον ψηφιακό κόσμο η φήμη κερδίζεται σταδιακά και η απάτη διαδίδεται αστραπιαία. Επομένως η διαφήμιση θα πρέπει να αφορά προϊόντα και υπηρεσίες που πραγματικά αξίζουν της προσοχής και την επιλογή του αγοραστικού κοινού.

  4. Να ανανεώνει συνεχώς το περιεχόμενο του eshop με νεότερες φωτογραφίες, video, γνώμες πελατών, συνοδευτικά κείμενα - παροχές προς τους επισκέπτες και πελάτες του eshop. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που παρέχει περισσότερη ανάλυση πάνω στα προϊόντα έχει πολύ μεγαλύτερη αποδοχή σε σχέση με ένα που απλά έχει αντιγράψει το περιεχόμενο κάποιου προμηθευτή (κείμενα και φωτογραφίες). Ένα σοβαρό και σύγχρονο eshop θα πρέπει να δημιουργήσει πρωτότυπο περιεχόμενο. Ένας τρόπος είναι να φωτογραφήσετε σε δικό σας μικρό studio τα είδη που θέλετε να διαφημίσετε και να τα ξεχωρίσετε από το σύνολο που έχετε στο eshop σας. Έτσι θα έχετε καλύτερη ανάλυση πάνω στο προϊόν κάτι που θα εκτιμήσει και ο τελικός πελάτης αλλά και το Google αφού θα πρόκειται για πρωτότυπο περιεχόμενο.

  5. Να εκμεταλλευτεί κάθε δυνατό τρόπο όπου μπορεί να δημιουργήσει “καλώς εννοούμενο θόρυβο” (buz) και αναφορά προς την επιχείρηση. Η συμμετοχή σε κοινωνικές εκδηλώσεις, οι χορηγίες, οι αθλητικοί αγώνες και τα Social media είναι μερικές μόνο δραστηριότητες που υποδηλώνουν ότι η επιχείρηση είναι ζωντανή και τα στελέχη της είναι δραστήρια μέσα στον κοινωνικό ιστό. Κάθε backlink από άρθρο ή αναφορά της επωνυμίας σας καταγράφεται από το Google και λειτουργεί υπέρ σας στην κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων μιας αναζήτησης. Επίσης, η συχνή εμφάνιση της επιχείρησης σας στο αγοραστικό κοινό ενισχύει την εμπιστοσύνη προς την εταιρία σας, αυξάνοντας τις πωλήσεις σας.

Ελεύθεροι επαγγελματίες

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες ίσως είναι οι πιο αδικημένοι της οικονομικής ύφεσης αφού τα εισοδήματα των περισσότερων μειώθηκαν δραματικά κυρίως λόγω υπερφορολόγησης. Εδώ οι περισσότεροι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για επιθετικές διαφημιστικές καμπάνιες και προβολή. Παρόλα αυτά η αδράνεια των περισσοτέρων δεν ήταν καλός σύμβουλος και φυσικά επιτείνει την αγωνία, την οικονομική αστάθεια και την διάρκεια του προβλήματος.

Δεν είναι δυνατόν ένας τεχνίτης ή ένας που παρέχει υπηρεσία να μην έχει παρουσία στο διαδίκτυο αναλύοντας τις υπηρεσίες και τις δυνατότητες του. Πως να σε εμπιστευτεί κάποιος όταν δεν έχει δει δείγματα της δουλειάς σου και δεν έχει διαβάσει reviews από άλλους πελάτες σου; Δεν είναι δυνατόν να είναι κανείς γνωστός και καλός χειρούργος οφθαλμίατρος και να μην έχει ιστοσελίδα και εκατοντάδες reviews στο Google maps που να αναφέρεται το ιατρείο του!

Δεν είναι δυνατόν να μην παρακολουθεί ένας ελεύθερος επαγγελματίας τις αναφορές που γίνονται γι’ αυτόν στο Internet. Το πρώτο πράγμα που κάνουμε πλέον όλοι όταν μας δίνουν μια κάρτα ή τα στοιχεία κάποιου επαγγελματία είναι να “τον τσεκάρουμε” στο διαδίκτυο. Να δούμε τι γράφουν γι’ αυτόν είτε από διάθεση κουτσομπολιού αλλά περισσότερο από ανασφάλεια για να μην πέσουμε σε κάποιον απατεώνα. Γιατί η όποια δαπάνη μας ζητηθεί πλέον μας είναι εξαιρετικά πολύτιμη και υπολογίσιμη. Ο έλεγχος λοιπόν γίνεται σαν μια αυτόματη και αυθόρμητη διαδικασία και κάποιες φορές γίνεται αμέσως μπροστά στην πηγή της πληροφόρησης μας.

Τι πρέπει να προσέχει λοιπόν ιδιαίτερα ένας Ελεύθερος Επαγγελματίας μέσα στο 2020:

  1. Να αποκτήσει ένα σύγχρονο site στο οποίο με απλό και κατανοητό τρόπο θα αναλύει τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα του. Ένα case study για κάθε υπηρεσία, εγκατάσταση ή προϊόν είναι αρκετό να κάνει τον επισκέπτη να καταλάβει ότι ο επαγγελματίας όντως υλοποιεί αυτά που υπόσχεται. Το site θα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για παροχή επιπρόσθετης πληροφορίας και με αυτό τον τρόπο ο επαγγελματίας να γλιτώνει πολύτιμο χρόνο. Σήμερα αφιερώνει αυτό το χρόνο για να εκπαιδεύσει τους πελάτες του.

  2. Να αποκτήσει έλεγχο στο σημείο που αναφέρεται στους Χάρτες του Google. Συνήθως οι Ελεύθεροι Επαγγελματίες εμφανίζουν μόνο την έδρα τους στο Google maps. Εκεί προηγούμενοι πελάτες πιθανόν έχουν καταχωρήσει το γραφείο σας και έχουν μάλιστα βάλει βαθμολογία και σχόλια. Θα πρέπει να πάρετε στην κατοχή σας το σημείο με μια συγκεκριμένη διαδικασία επιβεβαίωσης στοιχείων και διεύθυνσης και κατόπιν να απαντήσετε όμορφα και επαγγελματικά σε κάθε review. Τα reviews τείνουν να γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά για το Google και μέσα στο 2020 θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο για κάθε επιχείρηση και ελεύθερο επαγγελματία.

  3. Να εκμεταλλευτεί κάθε δυνατό τρόπο όπου μπορεί να δημιουργήσει “καλώς εννοούμενο θόρυβο” (buz) και αναφορά προς το όνομα του και τις υπηρεσίες που παρέχει. Η PPC διαφήμιση εδώ δεν είναι αποτελεσματική. Κυρίως λόγω της σχέσης κόστους / κέρδους και του πεπερασμένου αριθμού πελατών που μπορεί να εξυπηρετήσει ένα και μόνο άτομο. Επειδή όμως και εδώ υπάρχει ανάγκη διαρκούς προβολής για προσέλκυση νέων πελατών που θα αντισταθμίζουν τυχόν απώλειες, αυτό μπορεί να γίνει έξυπνα στο διαδίκτυο μέσα από τα Social media και σχετική αρθρογραφία σε άλλα site.

Κάθε επαγγελματική κατηγορία, τύπος και μέγεθος επιχείρησης έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και ανάγκες. Στην IPS αναλύουμε όλες αυτές τις παραμέτρους, ακούμε το ιστορικό κάθε επιχείρησης και σχεδιάζουμε μαζί την ψηφιακή στρατηγική σας. Στόχος μας είναι να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τα οφέλη του διαδικτύου με τρόπο εύκολο, ευχάριστο και αποδοτικό.

Καλέστε μας στο 2310 300326 για μια πρώτη γνωριμία με την εταιρία και τις υπηρεσίες μας.





active³ 5.4 · IPS κατασκευή E-shop · Όροι χρήσης