SEO: 15 παράγοντες βελτίωσης κατάταξης που μπορείτε να εφαρμόσετε εύκολα




Υπάρχουν πάνω από 200 καταγεγραμμένοι παράγοντες που επηρεάζουν την καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και πιο συγκεκριμένα στο Google, την κορυφαία και επικρατέστερη μηχανή αναζήτησης. Οι περισσότεροι από αυτούς πρέπει να εφαρμόζονται σε μηνιαία βάση μόνο από εξειδικευμένους τεχνικούς και προγραμματιστές, γι' αυτό και αποτελούν ξεχωριστή υπηρεσία.

 

15 από αυτούς τους παράγοντες μπορούν να εφαρμοστούν πιο άμεσα από τους διαχειριστές ενός site με άμεσα αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση η συμμετοχή και ο έλεγχος από κάποιον ειδικό του SEO είναι απαραίτητη.

 

Αναλυτικά οι παράγοντες αυτοί είναι:

 

  1. Η ηλικία και η ημερομηνία λήξης ενός domain name. Είναι λογικό τα παλαιά sites να θεωρούνται πιο αξιόπιστα αφού το γεγονός ότι είναι ενεργά τόσο καιρό δείχνει ότι δεν δημιουργήθηκαν για κάποιου είδους απάτη. Επίσης, το ότι ένα domain έχει καταχωρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα δείχνει ότι και αυτό δεν προορίζεται για να κερδίσει κάποιο πρόσκαιρο όφελος. Από έρευνες έχει παρατηρηθεί ότι όσα domain δημιούργησαν πρόβλημα στο Internet είχαν πολύ μικρό χρόνο ζωής.

     

  2. Η ύπαρξη πιστοποιητικού SSL. Η διαδικασία απόκτησης ενός SSL περιλαμβάνει μια σειρά από ενέργειες κατά τις οποίες δηλώνονται τα στοιχεία του διαχειριστή του site που καταλήγει το domain. Σε πιο ακριβά SSL γίνεται επίσης πιστοποίηση της εταιρίας (EV SSL). Από τον Ιανουάριο του 2017 το Google chrome, το Firefox και άλλοι browsers εμφανίζουν μηνύματα στην γραμμή URL για όσα sites δεν είναι ασφαλή και μεταδίδουν πίσω στον server πληροφορίες (πχ. φόρμες επικοινωνίας)

     

  3. Η ύπαρξη των λέξεων κλειδιών σε μετασχηματισμένα URL. Είναι λογικό πως ένα URL που θυμίζει τις βασικές λέξεις αναζήτησης είναι πιο φιλικό από ένα άχαρο ID. Ακόμα και Ελληνικές λέξεις γραμμένοι με Λατινικούς χαρακτήρες, φωνητικά όπως ακούγονται και όχι με πλήρη αντιστοίχιση χαρακτήρων, διαβάζονται από το Google και επηρεάζουν την κατάταξη. Η αντιστοίχιση των χαρακτήρων καλό είναι να γίνεται με το πρότυπο ISO 843 (https://el.wikipedia.org/wiki/ISO_843) και οι δίφθογγοι να αποδίδονται φωνητικά. Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται περισσότερες από 5 λέξεις στο μετασχηματισμένο URL με βέλτιστο από 1 έως 3.

     

  4. Η ύπαρξη των λέξεων κλειδιών στους τίτλους των υποσελίδων. Αυτός είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που καταδεικνύει στο Google το θέμα ενός άρθρου. Οι τίτλοι δεν θα πρέπει να περιέχουν καθόλου ειδικούς χαρακτήρες (πχ. &#!_"/'+*\,?) και θα πρέπει να έχουν έως 70 χαρακτήρες σε τουλάχιστον 3 λέξεις.

     

  5. Η ύπαρξη των λέξεων κλειδιών στις meta περιγραφές. Από όλα τα metta tags αυτά που λαμβάνονται σήμερα υπόψιν είναι ο meta τίτλος και η meta περιγραφή και αυτό γιατί όταν υπάρχουν προτιμώνται και διαμορφώνουν το tile εμφάνισης στην παράθεση των αποτελεσμάτων του Google. Και εδώ οι περιγραφές θα πρέπει να είναι σύντομες έως 160 χαρακτήρες. Στις περιγραφές κάθε λέξη κλειδί μπορεί να τοποθετηθεί έως 2 φορές (μία σε κάθε πρόταση) και όχι διαδοχικά.

     

  6. Η ύπαρξη μεγάλου κειμένου σαν περιεχόμενο. Εδώ έχει γίνει μια σημαντική αλλαγή που αυξάνει κατά πολύ τα όρια για βελτιστοποίηση. Στο παρελθόν ένα πλήθος 750 έως 1200 χαρακτήρων κειμένου ήταν αρκετό για να θεωρηθεί ικανό κείμενο παρουσίασης ενός άρθρου. Σήμερα το όριο αυτό είναι 2400 λέξεις! Το Google τρελαίνεται για περιεχόμενο και θεωρεί πιο σχετικό ένα site με μεγάλες αναλύσεις πιο σχετικό από ένα άλλο που συνθηματικά αναφέρει τις λέξεις κλειδιά. Προσοχή εδώ γιατί αυτό δεν σημαίνει ότι ένα και μόνο άρθρο θα πρέπει να έχει 2400 λέξεις ανάπτυξη. Ολόκληρο το page θα πρέπει να έχει text έως 2400 λέξεις και αυτό συμπεριλαμβάνει ότι κείμενο υπάρχει δεξιά, αριστερά, πάνω ή κάτω από το κυρίως άρθρο. Ότι δεν αποτελεί κώδικα αλλά text συμπεριλαμβάνεται σε αυτό το όριο των 2400 λέξεων.

     

  7. Η συχνότητα και η θέση κάθε λέξης κλειδί στο κείμενο. Η βέλτιστη εφαρμογή είναι να περιέχεται η λέξη κλειδί στην πρώτη κιόλας πρόταση, σε ικανοποιητική συχνότητα στις πρώτες 100 λέξεις του κειμένου και στην κατακλείδα. Η ικανοποιητική συχνότητα είναι τόση όση χρειάζεται για να είναι κατανοητό το κείμενο ότι πραγματεύεται τις συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά χωρίς να πιέζεται ο αναγνώστης ή να του προκαλεί δυσφορία η διαρκής επανάληψη. Θυμίζουμε ότι στόχος μας είναι πάντα η εκτίμηση του αναγνώστη και όχι με μαθηματικά να βγούμε μπροστά αλλά τα κείμενα μας να μην διαβάζονται ευχάριστα.

     

  8. Η σπουδαιότητα του κειμένου αναφορικά με το θέμα που πραγματεύεται. Τα σημαντικά κείμενα που περιέχουν πολύτιμες πληροφορίες γίνονται ευρέως γνωστά γιατί προσφέρουν παροχές και οφέλη στους αναγνώστες και αυτό προκαλεί περισσότερα ποιοτικά backlinks προς το site αλλά και δραστηριότητα στα Social media που επίσης καταγράφεται από το Google.

     

  9. Το πλήθος των υποσελίδων του site. Ένα site με ελάχιστες υποσελίδες δεν θα τύχει καλής κατάταξης ενώ αντίθετα ένα site με παραπάνω από 50 υποσελίδες όπου το 20% από αυτές πραγματεύονται το ίδιο θέμα θα θεωρηθεί πιο σχετικό. Σε μεγάλα site και eshop όπου το 20% δεν μπορεί να διατηρηθεί θα πρέπει να ρυθμίζεται η σπουδαιότητα των υποσελίδων μέσα από το sitemap.xml ώστε το πλήθος των σχετικών υποσελίδων να είναι μεγαλύτερο από αυτό του ανταγωνισμού.

     

  10. Η αποφυγή διπλότυπου περιεχομένου. Αυτό ισχύει τόσο για τους meta τίτλους, τους τίτλους των υποσελίδων καθώς και για το κυρίως κείμενο των άρθρων.

     

  11. Η βελτιστοποίηση των εικόνων. Το active3 CMS δεν έχει φραγμό στο μέγεθος ή στον τύπο φωτογραφιών που θα εισάγετε. Μια σελίδα όμως με μεγάλες εικόνες που έχουν αρκετά ΚΒ (για να μην αναφέρουμε ΜΒ) μέγεθος αργεί να κατέβει στον φυλλομετρητή (browser) τόσο σε desktop όσο και σε mobile συσκευές. Η ταχύτητα loading ενός page είναι κριτήριο κατάταξης γι' αυτό και θα πρέπει να συμπιέσετε τις φωτογραφίες στο όριο όπου δεν χαλάει η απεικόνιση των pixels, κατεβάζοντας έτσι δραστικά το μέγεθος σε ΚΒ. Το jpg είναι το πλέον κατάλληλο format τύπου αρχείου φωτογραφίας, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις το gif είναι και αυτό μια πιθανή επιλογή ανάλογα με την εικόνα (πχ. thumbnails με vector σχέδια χωρίς gradients). Για μεγάλες φωτογραφίες που συνήθως τοποθετούνται σε image sliders μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε online υπηρεσίες συμπίεσης φωτογραφιών όπως το http://www.jpegmini.com/ και το https://tinypng.com/.

     

  12. Το πλήθος και η ποιότητα των Backlinks προς το site σας. Είναι πολύ καθοριστικός παράγοντας το πόσο δημοφιλές και συζητήσιμο είναι το περιεχόμενο που υπάρχει στο site σας. Όσο το περιεχόμενο χρησιμοποιείται σε ποιοτικές παραπομπές τόσο πιο αξιόπιστο θεωρείται το site. Ποιοτικά θεωρούνται τα links από ιστοσελίδες που έχουν υψηλή κατάταξη στον δείκτη ποιότητας και έχουν υψηλό Page rank. Ιστοσελίδες με χαμηλή βαθμολογία και ύποπτο ιστορικό blacklist μπορούν να κάνουν ζημιά στην κατάταξη. Για τον έλεγχο των backlinks υπάρχουν δεκάδες online εργαλεία ελέγχου με μηνιαία συνδρομή. Εναλλακτικά μπορεί κανείς να εντοπίσει το σύνολο των backlinks από το Webmaster tools που παρέχει η Google. Όσο πιο παλιό είναι ένα backlink τόσο πιο χρήσιμο είναι αυτό για το site. Τα πρόσφατα backlinks συνήθως δεν είναι τόσο αξιόπιστα.

     

  13. Η δημιουργία blog ή άλλων pages σε δημοφιλές πλατφόρμες. Υπάρχουν δεκάδες πολύ δημοφιλής πλατφόρμες για δημιουργία Blog οι οποίες έχουν πολύ υψηλό Pgae rank. Το https://www.blogger.com είναι μία από αυτές και είναι πολύ σημαντική γιατί ανήκει στο Google.

     

  14. Η ύπαρξη Social media pages με υψηλή δημοτικότητα (Likes, Followers). Τα Social media έχουν μπει για τα καλά στην ζωή μας γι' αυτό και λαμβάνονται υπόψιν στις αξιολογήσεις για την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Η αναδημοσίευση άρθρων του site στα Social media φέρνει επισκέπτες προς το site και αυτό καταγράφεται. Η απήχηση ενός άρθρου (με Likes ή άλλο emotion) τα σχόλια και τα shares βοηθούν το Google να καταλάβει ότι το link αυτό του site είναι σημαντικό. Η διατήρηση καναλιού στο Youtube είναι επίσης απαραίτητη γιατί πέρα από την απήχηση των videos και την δημιουργία επιπρόσθετων backlinks προς το site η ύπαρξη και μόνο media περιεχομένου embended στο site από το δικό σας κανάλι βοηθά ενισχύοντας την αξιοπιστία του site.

     

  15. Το πόσο φιλικό και responsive είναι το site για τις mobile συσκευές. Ένα ακόμα σημαντικό κριτήριο για καλή κατάταξη είναι και το responsive design. Τα σύγχρονα site που προσαρμόζονται αυτόματα ανάλογα με την ανάλυση του browser είναι γραμμένα με HTML5 και Advanced CSS που τα κάνουν πιο φιλικά στις μηχανές αναζήτησης. Επίσης, είναι σημαντικό και το περιεχόμενο που θα εισαχθεί από τους διαχειριστές να έχει και αυτό προδιαγραφές responsive και να μην περιέχεται υλικό που παραμένει σε κλειδωμένες διαστάσεις (πχ. πίνακες, iframe). Αν πρέπει να συμπεριληφθεί τέτοιο περιεχόμενο είναι προτιμότερο να έχει διαστάσεις προσδιορισμένες με ποσόστωση και όχι με απόλυτα pixels ή να εισαχθεί σαν εικόνα jpg.

 

Στην IPS μπορούμε να εξετάσουμε έναν προς έναν τους παράγοντες κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης που επηρεάζουν το δικό σας site και να παρέχουμε λύσεις βελτίωσης τόσο σε επίπεδο περιεχομένου όσο και σε πιο τεχνικό επίπεδο. Η εταιρία μας ασχολείται με την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης από το 1999 και επομένως διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία και τις ειδικές γνώσεις που απαιτούνται. Θα χαρούμε να συζητήσουμε τα περιθώρια βελτίωσης της απόδοσης του δικού σας site.

 


Διαβάστε επίσης τα παρακάτω σχετικά άρθρα:


Print-icon SendToAFriend-icon 

active³ 5.2 · © 2000 - 2017 IPS Ltd · Όροι χρήσης