Καλάθι αγορών
Το καλάθι σας είναι άδειο

Σχεδιασμός Ιστοσελίδων. Σε ποιους θα τον αναθέσετε;



Θεσσαλονίκη 26 Αυγ. 2007

Ο σχεδιασμός της εταιρικής σας ιστοσελίδας είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και απαιτεί καλή προετοιμασία από την πλευρά σας, ακόμα και μια μικρή έρευνα αγοράς πριν αποφασίσετε σε ποιον (ή καλύτερα σε ποιους) θα αναθέσετε αυτό το σοβαρό έργο.

Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων και γενικότερα η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου δικτυακού τόπου (web site) αποτελεί μια σοβαρή κίνηση από την πλευρά σας και πρέπει να θεωρείται κι ένα σοβαρό έργο από αυτόν που αναλαμβάνει να το φέρει εις πέρας. Κι όλα αυτά, γιατί ένας δικτυακός τόπος είναι σε πρώτη φάση η νέα «βιτρίνα» της επιχείρησής σας. Μια «βιτρίνα» την οποία βλέπουν πολλοί περισσότεροι υποψήφιοι πελάτες, μια «βιτρίνα» που βλέπουν πλέον κι αυτοί που δε βρίσκονται κοντά στην επιχείρησή σας, μια «βιτρίνα» που θεωρητικά μπορούν να τη δουν εκατομμύρια μάτια από όλο τον πλανήτη. Μια τέτοια «βιτρίνα» λοιπόν πρέπει να είναι όμορφη, καλοσχεδιασμένη, να προωθεί με την πρώτη ματιά του επισκέπτη αυτά που εσείς θέλετε και σίγουρα να ανανεώνεται εύκολα και με απλές κινήσεις. Σε δεύτερη φάση ένας δικτυακός τόπος και γι όποιους περάσουν από τη «βιτρίνα» στο εσωτερικό του αποτελεί ένα κανονικό κατάστημα (υποκατάστημα) που λειτουργεί αδιάκοπα 24 ώρες το εικοσιτετράωρο 365 ημέρες το χρόνο. Δε χρειάζεται πωλητές, αλλά το ίδιο έχει τη δυνατότητα να πουλάει αυτόματα. Πουλάει, αν είναι καλοστημένο, λειτουργικό, εύκολο στην πλοήγηση, γρήγορο στην αναζήτηση, παρέχει ικανοποιητικές πληροφορίες στον υποψήφιο αγοραστή και πάνω από όλα όταν παρέχει ασφάλεια στις συναλλαγές. Επιπλέον, ένας δικτυακός τόπος (ένα τέτοιο κατάστημα δηλαδή) αποτελεί κι ένα νέο σημείο επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων, ταχύτερης εξυπηρέτησης και υποστήριξης των πελατών της επιχείρησης αλλά και των νέων υποψήφιων αγοραστών.

Όλα τα παραπάνω έχουν ιδιαίτερη σημασία και αποτελούν ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για τη σωστή και αποτελεσματική παρουσία της κάθε επιχείρησης στο internet. Είναι σημεία τα οποία θα πρέπει να προσέξετε πριν ξεκινήσετε και τη δική σας παρουσία. Δεν είναι τα μόνα όμως. Ένα ακόμα πολύ σημαντικό στοιχείο που πρέπει να προσέξετε είναι η δυνατότητα που θα έχει ο δικτυακός σας τόπος να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης. Αυτή η δυνατότητα είναι που θα φέρει τα μάτια των υποψήφιων αγοραστών πάνω σας. Έτσι, θα σας γνωρίζουν καθημερινά όλο και περισσότεροι, θα σας εμπιστεύονται όλο και πιο πολλοί και θα αυξάνονται σταδιακά οι πωλήσεις σας, όπως συμβαίνει χρόνια τώρα σε εκατοντάδες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Όλα όσα διαβάσατε μέχρι τώρα μπορεί να σας φαίνονται γνωστά ή αναμενόμενα ή ακόμα και πολύ απλά στη υλοποίησή τους. Δυστυχώς όμως, η πραγματικότητα μας διαψεύδει όλους. Απ’ ότι φαίνεται δεν είναι απλά τα πράγματα. Γι’ αυτό και η συντριπτική πλειοψηφία των δικτυακών τόπων (web sites) που υπάρχουν αυτή τη στιγμή κυρίως στο «ελληνικό internet» είναι πρότυπα «βιτρίνας» προς αποφυγή. Είναι κακοσχεδιασμένες, μη λειτουργικές και χωρίς ενημερωμένο περιεχόμενο ιστοσελίδες που δε βοηθούν σε τίποτα την επιχείρηση που αντιπροσωπεύουν.

Γιατί συμβαίνει όμως κάτι τέτοιο; Η απάντηση είναι σχετικά εύκολη.

Το πρόβλημα εντοπίζεται σε δύο σημεία. Το ένα είναι η (δικαιολογημένη ως ένα σημείο) έλλειψη γνώσεων από τα στελέχη των επιχειρήσεων που θέλουν μια καλή παρουσία στο internet αλλά δυσκολεύονται να κρίνουν ποιος γνωρίζει και ποιος όχι, ποιος είναι ειλικρινής και ποιος τους κοροϊδεύει και αναγκάζονται να αποφασίσουν πολλές φορές με μόνο κριτήριο την τιμή της προσφερόμενης υπηρεσίας (και όχι την ποιότητα που συνοδεύει αυτή την τιμή). Το άλλο σημείο του προβλήματος (το σημαντικότερο κατά τη γνώμη μας) είναι η έλλειψη επαγγελματιών στο χώρο μας. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν πολλές οργανωμένες εταιρίες με γνώσεις και εμπειρία και δυστυχώς οι επαγγελματίες είναι είδος προς εξαφάνιση. Όπως συμβαίνει συνήθως (και πολύ πιο εύκολα στη χώρα μας) σε ένα νέο χώρο (θεωρείται ακόμα νέος ο χώρος του internet) διεισδύουν πολλοί καιροσκόποι, ερασιτέχνες και απατεώνες με στόχο να πάρουν ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο της (ανώριμης έτσι κι αλλιώς) αγοράς. Συνήθως, τα καταφέρνουν τουλάχιστον στην αρχή (ειδικά στη χώρα μας που δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι ελεγκτικοί μηχανισμοί). Το μεγαλύτερο κακό που κάνουν στην αγορά είναι οι δυσαρεστημένοι ή στην καλύτερη περίπτωση αδιάφοροι πελάτες που καταφέρνουν να δημιουργούν, οι οποίοι χάνουν στη συνέχεια την εμπιστοσύνη τους και προς τους επαγγελματίες που υπάρχουν. Συνήθως, οι περισσότεροι από αυτούς τους καιροσκόπους που πριν από 4 χρόνια πουλούσαν ασφάλειες, πριν από 3 χρόνια άρχισαν να ασχολούνται με κτηματομεσιτικά και πριν από 1 χρόνο άρχισαν να κατασκευάζουν και ιστοσελίδες, έχουν περίσσιο θράσος. Αντί να επιδιώξουν να συνεργαστούν με εταιρίες που έχουν την κατάλληλη υποδομή, την απαραίτητη εμπειρία και τις εξειδικευμένες γνώσεις (γιατί δε λέμε ότι απαγορεύεται να δραστηριοποιηθούν και αυτοί στο χώρο του internet) και να συμβάλλουν και αυτοί στην ανάπτυξη της αγοράς και στον υγιή ανταγωνισμό με στόχο την ικανοποίηση των πελατών, προσπαθούν να αντιγράψουν και να μιμηθούν. Συνήθως δεν το πετυχαίνουν κι έτσι αρχίζουν ένα βρώμικο πόλεμο συκοφαντίας, λέγοντας πολλά ψέματα και ανακρίβειες προσπαθώντας να «κερδίσουν» κάποιον πελάτη.

Στη δεκαετή παρουσία και συνεχώς αναπτυσσόμενη πορεία μας στην αγορά έχουμε ακούσει κι έχουμε δει πολλά τέτοια περιστατικά. Άλλοτε γελάμε, άλλοτε θυμώνουμε, αλλά πάντοτε τα ξεπερνάμε. Πολλές φορές βέβαια τα πράγματα ξεφεύγουν από κάθε λογική. Όπως για παράδειγμα, κάποιοι ξαφνικά εμφανιζόμενοι στο χώρο που κομπάζουν ότι είναι οι καλύτεροι της αγοράς στην Ελλάδα, πολλοί καλύτεροι και πολύ «πιο μπροστά» από όλους εμάς, ενώ καλά - καλά ούτε το δικό τους δικτυακό τόπο δεν ήξεραν να φτιάξουν και τον ανέθεσαν σε εμάς ή σε άλλες σοβαρές και με εμπειρία εταιρίες του χώρου. Από τη μια έχει πλάκα, από την άλλη όμως είναι επικίνδυνο. Όχι για εμάς ή τις υπόλοιπες σοβαρές εταιρίες του χώρου, αλλά για εσάς τους ανυποψίαστους πελάτες, που ψάχνετε τους κατάλληλους για να τους αναθέσετε το έργο της ανάπτυξης της επιχείρησής σας στο internet.

Προσέξτε λοιπόν σε ποιους θα αναθέσετε αυτό το έργο. Είναι το μόνο που μπορείτε να κάνετε σε πρώτη φάση.

· Προσπαθήστε να τσεκάρετε τις γνώσεις που έχουν αυτοί που θα συνεργαστείτε. Πόσο βαθιές είναι αυτές; Μήπως είναι επιφανειακές; Μήπως απλά αντιγράφουν κάποιους άλλους;

· Τι εμπειρία έχουν; Πόσα χρόνια δραστηριοποιούνται στην αγορά στο συγκεκριμένο αντικείμενο (κι όχι να κάνανε κάτι άλλο πριν από δύο χρόνια);

· Τι έργο έχουν να επιδείξουν τα χρόνια που δραστηριοποιούνται. Έχουν αναπτύξει κάποιες δικές τους εφαρμογές; (δεν εννοούμε να αντιγράψανε).

· Πόσες επιχειρήσεις αποτελούν το πελατολόγιό τους; Πόσα χρόνια συνεργασίας έχουν με αυτές;

· Έχουν μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό ή απλά είναι το show ενός ή δύο ανθρώπων;

· Μήπως είναι πολλά τα «θα» που αναφέρονται για το μέλλον, αλλά για το παρελθόν ούτε κουβέντα;

Για να μην την πατήσετε κι εσείς όπως πολλοί άλλοι. Θα χάσετε πολύτιμο χρόνο και χρήμα.



Creative Commons License
Σχεδιασμός Ιστοσελίδων. Σε ποιους θα τον αναθέσετε; by Panagiotis Tekos is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Greece License.
Based on a work at www.ips.gr.

Visit Nikolaos Patronis Google+ profile



Print-icon MoreInfo-icon SendToAFriend-icon 



Newsletter list
Ενημερωθείτε για νέες εκδόσεις και για τις νέες λειτουργίες που αναπτύξαμε


Sms list
Ενημερωθείτε άμεσα για τις προσφορές μας

Προτείνουμε