Καλάθι αγορών
Το καλάθι σας είναι άδειο

Κατασκευή ιστοσελίδων ή σχεδίαση;



Θεσσαλονίκη 1 Μαρτ. 2005

Μεταφράζοντας στα ελληνικά την αγγλική ορολογία «Web development» και «Web design» προκύπτουν οι όροι  «κατασκευή (ανάπτυξη) ιστοσελίδων» και «σχεδίαση ιστοσελίδων». Πρόκειται ουσιαστικά για μία ενέργεια, που αφορά την ανάπτυξη ειδικής ηλεκτρονικής παρουσίασης με στόχο την προβολή στο διαδίκτυο.

Η «κατασκευή μιας ιστοσελίδας» περιλαμβάνει μια σειρά από υπο-ενέργειες και δράσεις. Με τον συγκεκριμένο όρο δηλαδή εννοούμε το σύνολο του έργου. Αναλυτικά η «κατασκευή» περιλαμβάνει:

  • Τη μελέτη κατασκευής και λειτουργίας της ιστοσελίδας
    (γίνεται από έμπειρους και εξειδικευμένους συμβούλους που γνωρίζουν την αγορά του διαδικτύου και αφού αναλύσουν τα δεδομένα προτείνουν λύσεις για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη προβολή της επιχείρησης). 
  • Τη «σχεδίαση» του περιβάλλοντος χρήσης των επισκεπτών της ιστοσελίδας (γραφιστική επιμέλεια με στατικά ή κινούμενα γραφικά στο ύφος και το χαρακτήρα του υπάρχοντος διαφημιστικού υλικού της εταιρίας). Αυτό το τμήμα περιγράφει ο όρος «σχεδίαση ιστοσελίδας»
  • Την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού υποστήριξης ή την ενοικίαση του (πρόκειται για το λογισμικό με την βοήθεια του οποίου είναι δυνατή η παρουσίαση της ιστοσελίδας και η αλληλεπίδρασή της με τους χρήστες. Το λογισμικό διαφέρει ανάλογα με τις επιλογές της κάθε κατασκευάστριας εταιρίας).
  • Την εκπαίδευση στην χρήση του λογισμικού υποστήριξης, όταν πρόκειται για σύστημα διαχείρισης περιεχομένου με δυναμικό τρόπο (τα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου CMS επιτρέπουν την προσθήκη και μεταβολή των δεδομένων της ιστοσελίδας με απλές ενέργειες από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας ή τους διαχειριστές που ορίστηκαν).
  • Τη φροντίδα προβολής και ανάδειξης του έργου με τη χρησιμοποίηση ηλεκτρονικών τρόπων και μέσων (βελτιστοποίηση για την δημοσίευση σε μηχανές αναζήτησης και καταλόγους, αποστολή newsletters, έρευνα ανταγωνισμού, κα).

Η «σχεδίαση» αποτελεί ένα μόνο κομμάτι της αλυσίδας για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας. Πρόσφατες μελέτες και άρθρα αναφέρουν πως όλο και περισσότεροι χρήστες αδιαφορούν για την εμφάνιση των ιστοσελίδων. Ένα αισθητικά καλό αποτέλεσμα σίγουρα αποφέρει ακόμα πιο θετικές εντυπώσεις αλλά δεν πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό. Τα κινούμενα γραφικά πέρα από την όποια χρονική καθυστέρηση που αποφέρουν, δε μεταφέρουν σημαντική πληροφορία και είναι επίσης αόρατα στις «μηχανές αναζήτησης» που αποτελούν τον κατεξοχήν τρόπο αναζήτησης στο διαδίκτυο.

Ποιο λοιπόν είναι το γενικότερο συμπέρασμα; Αναζητήστε «κατασκευή ιστοσελίδας» και όχι μόνο «σχεδίαση» για την προβολή της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο. Εφαρμόστε πιστά τις οδηγίες και τις συστάσεις των ειδικών επιτυγχάνοντας το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα στον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιήστε. Αν μείνετε μόνο στη «σχεδίαση», τότε θα είναι σα να φτιάξατε ένα διαφημιστικό έντυπο που ενώ είναι καλαίσθητο ή ακόμα και εντυπωσιακό, έχετε παραλάβει μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που μπορείτε να διαθέσετε και αναγκάζεστε έτσι να κλειδώσετε τα επιπλέον στην αποθήκη σας. Δεν υπήρξε δηλαδή καμία αρχική μελέτη και φυσικά, στο πέρασμα του χρόνου, θα έχουν αλλάξει τα περιεχόμενα και θα είναι άχρηστα τα διαφημιστικά. Μια τέτοια σπασμωδική και επιπόλαια κίνηση δε θα φέρει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα στις εισπράξεις σας. Αντίθετα, ο μόνος ωφελημένος από τα παραπάνω θα είναι πιθανόν ο γραφίστας σας, γιατί σύντομα θα χρειαστεί να τυπώσετε νέα διαφημιστικά!

Μην αντιμετωπίζετε την «κατασκευή» της ιστοσελίδας σας σαν μία ακόμα διαφημιστική μακέτα. Δεν πρόκειται για διαφήμιση αλλά για παρουσίαση. Μη ξεχνάτε ότι η επίσκεψη στο δικτυακό σας τόπο (web site) αποτελεί μια συνειδητή επιλογή όλων αυτών που αναζητούν πληροφορίες, θέλουν να τις βρουν σύντομα και όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά. Η ιστοσελίδα είναι η εξέλιξη του επιχειρηματικού «εταιρικού προφίλ» (company profile) που δίνατε κάποτε μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (λόγο κόστους εκτύπωσης), όπου αναφέρονται τα πάντα για την εταιρία σας, τις εγκαταστάσεις, την ιστορική εξέλιξη, τις διακρίσεις, τους στόχους, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Δεν θα εντυπωσιάσει τον επισκέπτη μια τρισδιάστατη απεικόνιση των χώρων ενός εργοστασίου. Περισσότερο θετική εντύπωση θα αποκομίσει κανείς αν βρει στην ιστοσελίδα ένα προσωπικό κανάλι επικοινωνίας και υποστήριξης. Αν γνωρίζει ότι συμπληρώνοντας την συγκεκριμένη φόρμα θα επικοινωνήσει με τον κ. Παπαδόπουλο που είναι υπεύθυνος και θα τον εξυπηρετήσει άμεσα. Όσο κι αν γυρίζει το λογότυπο της εταιρίας με εντυπωσιακά εφέ, ή παίζει μουσική κατά την διάρκεια, αυτό δεν θα ωφελήσει τον επισκέπτη μιας τέτοιας ιστοσελίδας. Αντίθετα θα τον ζημιώσει γιατί περίμενε να «φορτώσουν» τα γραφικά και έτσι έχασε χρόνο και χρήμα. Αν περίμενε βέβαια, γιατί τις περισσότερες φορές οι χρήστες φεύγουν πριν αρχίσει η παρουσίαση!

Εκμεταλλευτείτε το διαδίκτυο σωστά. Κάνετε μια μελέτη για κάθε δυνατότητα που σας παρέχει η νέα τεχνολογία και αξιοποιήστε δυναμικά κάθε λειτουργία του διαδικτύου. Κάποιοι ξεκίνησαν από το 1997 να επενδύουν σε αυτό τον τρόπο επιχειρηματικής προβολής και επικοινωνίας. Μέρα με την ημέρα αυξάνονται οι επιχειρήσεις που βρίσκονται στο Internet. Δείτε αυτή την αύξηση σε κάθε ετήσια κλαδική έκθεση. Όλοι πλέον συμπεριλαμβάνουν την ιστοσελίδα και τα email στα διαφημιστικά τους. Εσείς;



Creative Commons License
Κατασκευή ιστοσελίδων ή σχεδίαση; by Nikolaos Patronis is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Greece License.
Based on a work at www.ips.gr.



Print-icon SendToAFriend-icon 



Newsletter list
Ενημερωθείτε για νέες εκδόσεις και για τις νέες λειτουργίες που αναπτύξαμε


Sms list
Ενημερωθείτε άμεσα για τις προσφορές μας

Προτείνουμε