Καλάθι αγορών
Το καλάθι σας είναι άδειο

Ποια είναι η θέση του Internet στην Ελληνική αγορά;



Θεσσαλονίκη 20 Νοεμ. 2004

Πολλοί αναρωτιούνται σήμερα για το πια είναι τελικά η θέση του διαδικτύου στην Ελληνική κοινωνία και κατά συνέπεια και στην Ελληνική αγορά. Πόσο χρησιμοποιούν το Internet οι Έλληνες και για ποιο σκοπό; Πως συνδέεται το διαδίκτυο και η ανάπτυξη; Αυτά είναι μεταξύ άλλων μερικά από τα ερωτήματα που θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε αναλύοντας στατιστικά στοιχεία από ανεξάρτητες πηγές. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να σχηματίζουμε μια πρώτη εικόνα για την Ελληνική διαδικτυακή πραγματικότητα. Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνής Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (International Telecommunication UnionITU, www.itu.int/ITU-D/ict/statistics/index.html) ισχύουν τα παρακάτω:  

Αριθμός των συνδέσεων Internet  
Χώρα Αριθμός συνδέσεων ανά 100 κατοίκους
Ελβετία 70,87
Η.Π.Α. 65,89
Σουηδία 62,13
Ισλανδία 45,14
Ιρλανδία 42,08
Αγγλία 40,57
Κύπρος 26,99
Μάλτα 25,51
Ιταλία 23,07
Ισπανία 19,60
Πορτογαλία 13,49
Λιθουανία 10,97
Πολωνία 10,56
Ιράν 9,05
Ρωσία 8,87
Ρουμανία 8,30
Αργεντινή 8,20
Ελλάδα 8,17
Λίβανο 8,05
Μογγολία 7,73
Νότιος Αφρική 7,26
Βουλγαρία 5,19
Τουρκία 4,46
Αλβανία 1,17
Αριθμός των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας 
Χώρα Αριθμός συνδέσεων ανά 100 κατοίκους
Ιταλία 101,76
Ισλανδία 96,56
Ισπανία 91,61
Πορτογαλία 90,38
Σουηδία 88,89
Ιρλανδία 84,47
Ελβετία 84,34
Αγγλία 84,07
Ελλάδα 78,00
Μάλτα 72,50
Λιθουανία 66,62
Κύπρος 58,44
Η.Π.Α. 54,30
Πολωνία 45,09
Τουρκία 40,84
Νότιος Αφρική 36,36
Αλβανία 35,80
Βουλγαρία 33,30
Ρουμανία 32,87
Λίβανο 22,70
Αργεντινή 17,76
Ρωσία 12,01
Μογγολία 8,89
Ιράν 5,10
  

Τα παραπάνω στοιχεία είναι ενδεικτικά μόνο για το 2003 αλλά αντικατοπτρίζουν την διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις αναπτυγμένες και στις υπό ανάπτυξη χώρες. Όπως μπορεί κανείς να παρατηρήσει, στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας «πάμε καλά». Στο Internet όμως ο αριθμός των συνδέσεων είναι περίπου ο ίδιος με αυτόν που ισχύει σε τριτοκοσμικές χώρες. Τι συμβαίνει, τι δεν πάει καλά και παρουσιάζουμε αυτή την εικόνα; Είναι πράγματι τόσο αποθαρρυντικά τα πράγματα; Γιατί να επενδύσει κανείς στο διαδίκτυο όταν δεν υπάρχει κοινό; Ας κάνουμε μια απλή αναγωγή. Στα 10 εκατομμύρια περίπου κατοίκους στην Ελλάδα το 8.17% αντιστοιχεί σε περίπου 817000 συνδέσεις στο διαδίκτυο. Κάποια άλλα στοιχεία ανεβάζουν αυτόν τον αριθμό στις 1.5 εκατομμύριο. Η αλήθεια είναι δηλαδή κάπου ανάμεσα στις 0.8 – 1.5 εκατομμύριο συνδέσεις. Ένας στους δέκα δηλαδή έχει σύνδεση !!! Ωραία, ας αφήσουμε όλα αυτά τα βαρετά στατιστικά και ας αναρωτηθούμε όμως κάτι καλύτερο. Πόσοι από εμάς έχουν πρόσβαση στο Internet ανεξάρτητα με το αν έχουν σύνδεση στο όνομά τους; Εδώ τα πράγματα πρέπει να αλλάζουν δραματικά ! Οι περισσότεροι από εσάς λίγο πολύ σταθήκατε μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή παρατηρώντας κάποιον φίλο – γνωστό τι στιγμή που βρισκόταν στο διαδίκτυο. Κάποιοι αναζητήσατε μόνοι σας πληροφορίες, κάποιοι συνομιλήσατε σε chat και κάποιοι άλλοι είδατε τον καιρό ή τις μετοχές σας στο χρηματιστήριο. Ότι και να κάνατε ήσασταν εκεί, σε κάποιο Internet cafe ή στο σπίτι κάποιου φίλου, πήρατε από το Internet την πληροφορία και ποτέ δεν καταγραφήκατε σαν «σύνδεση» στα παραπάνω στατιστικά.  Συμπέρασμα. Οι δυνητικοί χρήστες του Internet είναι πολλοί περισσότεροι από αυτούς που καταμετρούνται στην Ελλάδα. Όπως και σε τόσα άλλα ακριβά πράγματα ο Μεσογειακός Έλληνας έχει τον δικό του τρόπο! Το κόστος σύνδεσης σε σχέση με το εισόδημα του μέσου Έλληνα είναι πολύ ακριβό. Έτσι αυτή η υπηρεσία αποτελεί ακόμα προνόμιο της μεσοαστικής οικονομικής τάξης και πάνω. Ένας ακόμα σοβαρός λόγος που δεν αυξήθηκαν οι συνδέσεις στην Ελλάδα είναι και το ότι δεν υπάρχει σοβαρό κίνητρο για την χρήση του Internet.  Το μόνο κίνητρο που αυτή τη στιγμή υπάρχει για τον Έλληνα χρήστη internet είναι 5% μείωση φόρου αν η φορολογική δήλωση γίνει μέσω διαδικτύου. Στον επιχειρηματικό κόσμο τα κίνητρα προϋποθέτουν και δαπάνη από την ίδια την επιχείρηση. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα «ΔΙΚΤΥΩΘΕΙΤΕ» του Υπουργείου Ανάπτυξης, είναι ουσιαστικά μια επιδότηση της τάξης του 40% σε μια δαπάνη αγοράς Η/Υ ή απόκτησης ιστοσελίδας και σύνδεσης στο διαδίκτυο. Σε κάθε περίπτωση ο επιχειρηματίας καλείται «να βάλει το χέρι στην τσέπη» για να κάτι που δεν γνωρίζει, δεν έχει τον έλεγχο και φυσικά τον φοβίζει. 

Μήπως θα ήταν προτιμότερο να εκπαιδεύσουμε όλο αυτό τον κόσμο; Μήπως ο σύγχρονος Έλληνας επιχειρηματίας υστερεί από τον συνάδελφό του στις αναπτυγμένες χώρες στο τομέα της επιμόρφωσης; Δαπανήθηκαν εκατομμύρια σε κοινοτικά προγράμματα μετεκπαίδευσης πτυχιούχων, δημοσίων υπαλλήλων, ανέργων κ.α. Η πιο σωστή αντιμετώπιση της τεχνολογικής πρόκλησης είναι η ενίσχυση και η επιμόρφωση της μικρομεσαίας επιχείρησης. Τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει ο σύγχρονος επιχειρηματίας αναλύονται σε προηγούμενα άρθρα μας. Η τελική διαπίστωση είναι πως τα πρώτα βήματα έχουν γίνει ήδη. Σε λίγο θα ακολουθήσει η τεχνολογική έκρηξη όπως έγινε παλαιότερα με άλλες μορφές τεχνολογίας (πχ. κινητή τηλεφωνία). Με την σωστή εκμετάλλευση και κατανόηση του μέσου που λέγεται Internet θα μπορούμε να οδηγηθούμε στην επιθυμητή ανάπτυξη. Ο σύγχρονος και παγκόσμιος τρόπος επιχειρηματικότητας δεν συγχωρεί λάθη και αδράνεια !



Creative Commons License
Ποια είναι η θέση του Internet στην Ελληνική αγορά; by Nikolaos Patronis is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Greece License.
Based on a work at www.ips.gr.



Print-icon SendToAFriend-icon 



Newsletter list
Ενημερωθείτε για νέες εκδόσεις και για τις νέες λειτουργίες που αναπτύξαμε


Sms list
Ενημερωθείτε άμεσα για τις προσφορές μας

Προτείνουμε