Καλάθι αγορών
Το καλάθι σας είναι άδειο

Τι κερδίζω από το Internet



Θεσσαλονίκη 15 Ιαν 2006

Ακούμε πολλά σήμερα για το διαδίκτυο, τις νέες τεχνολογίες και την πληροφορική. Αποσπασματικά λογύδρια τα περισσότερα, με γενικότητες και ασάφειες περί παγκοσμιοποίησης και σύγχρονης επιχειρηματικότητας. Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι γνωρίζουν πραγματικά το διαδίκτυο και πιο συγκεκριμένα τον τρόπο με τον οποίο αυτό μπορεί να συσχετιστεί με το εμπόριο και την επιχειρηματικότητα.

Εμείς δεν έχουμε σκοπό να σας εντυπωσιάσουμε με πολιτικές κορώνες και γενικόλογα συνθήματα. Θα σας πούμε την αλήθεια μέσα από την εμπειρία μας και τα παραδείγματα που έχουμε στην σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα. Και ας ξεκινήσουμε από την αρχή γνωρίζοντας τι είναι αυτό το Internet που όλοι επικαλούνται.

Το διαδίκτυο (Internet) ξεκίνησε σας στρατιωτικό δίκτυο ανταλλαγής πληροφοριών των Αμερικανικών μονάδων και των υπηρεσιών αντικατασκοπίας (CIA, DIA, NSA). Με την πάροδο των ετών και με την κατασκευή νέων συστημάτων για τον αμερικανικό στρατό, αποσύρθηκε από την στρατιωτική δράση και δημιουργήθηκε ένα άλλο δίκτυο στο οποίο μετείχαν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα που εκτελούσαν κρατικές έρευνες. Έως τότε δεν υπήρχε η δυνατότητα παρουσίασης εικόνας ή video αλλά μόνο η ανταλλαγή αρχείων εγγράφων με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Το δίκτυο λοιπόν μέρα με την ημέρα μεγάλωνε καθώς όλο και περισσότερα ιδρύματα εισάγονταν σε αυτό. Κάποια στιγμή το δίκτυο πέρασε την άλλη μεριά του Ατλαντικού και Βρετανικά πανεπιστήμια μπήκαν στο παιχνίδι της ανταλλαγής πληροφορίας. Με την επικράτηση του παραθυρικού περιβάλλοντος των windows εμφανίστηκαν οι πρώτες εμπορικές εταιρίες στο διαδίκτυο και ξεκίνησε μια νέα αγορά χωρίς ουσιαστικά σύνορα. Οι λεπτομέρειες και οι χρονολογίες ενδιαφέρουν τους ιστορικούς. Εμείς θα εστιάσουμε στην εμπορική χρησιμότητα του διαδικτύου.

Τι μπορεί λοιπόν να προσφέρει το διαδίκτυο σήμερα σε μια επιχείρηση; Ας ξεκινήσουμε ανάποδα με το να αναρωτηθούμε τι επιζητεί η σύγχρονη επιχείρηση από μια διαφημιστική καταχώρηση γενικότερα.

  1. Αναγνώριση («το να γίνω γνωστός») τόσο σαν επωνυμία (brand name) όσο και μέσω των προϊόντων ή των υπηρεσιών της. Η αναγνώριση προδιαθέτει θετικά το αγοραστικό κοινό και του δίνει ένα αίσθημα σιγουριάς, στοιχείο που ενισχύει σημαντικά τις πωλήσεις. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε υπάρχει η και διαφήμιση με τα συμβατικά μέσα (έντυπα, ραδιόφωνο, τηλεόραση). Η αναγνώριση από το ευρύ κοινό διαφέρει από την εκτίμηση και τον σεβασμό που λαμβάνουμε από συνεργάτες στον κλάδο στο οποίο ανήκουμε. Η αναγνώριση μεταφέρεται πάντα σαν εικόνα σε ζεύγη. Έτσι κάποιος κάνει πάντα τον εξής συνειρμό: «Παπαδόπουλος – Κουφώματα αλουμινίου» και όχι «Παπαδόπουλος – και κουφώματα και ρολά και 32 άλλα προϊόντα». Όπως επίσης σπάνια θυμάται κανείς την ακριβή διεύθυνση. Οι περισσότεροι θυμούνται στο περίπου, για παράδειγμα «Παπαδόπουλος – κάπου στον Εύοσμο στη Θεσσαλονίκη».
  2. Αύξηση των αναγνωστών ή του κοινού. Είναι αυτό που λέγανε κάποτε πως και η σκόνη από τα παπούτσια των πελατών είναι έσοδο. Η αύξηση του αριθμού ενδιαφερομένων είναι ζητούμενο γιατί αυξάνει την πιθανότητα της πώλησης.
  3. Κύκλωση και διατήρηση πελατολογίου. Φυσικά όλοι επιζητούν να καθιερωθούν τόσο ώστε να αποκτήσουν πιστούς πελάτες δημιουργώντας έτσι μια σταθερή πελατειακή βάση. Αυτό ενισχύσει την ρευστότητα της επιχείρησης και αποτελεί τη βάση από την οποία ο επιχειρηματίας τολμά καινούργιες εμπορικές ιδέες και συνεργασίες. Χωρίς την πελατειακή βάση το ρίσκο είναι μεγαλύτερο ή τουλάχιστον φαντάζει μεγαλύτερο γιατί δεν υπάρχει προηγούμενη επιβεβαίωση (σε μια καινούργια εταιρία ή σε καινούργιο προϊόν). Διάφορα στατιστικά στοιχεία και η έρευνα αγοράς μπορούν να βοηθήσουν αλλά δεν θα υποκαταστήσουν την έλλειψη πελατειακής βάσης.
  4. Αύξηση των πωλήσεων. Είναι ίσως το μεγαλύτερο ζητούμενο σε κάθε επιχείρηση. Η αύξηση εξαρτάται από μια σειρά παράγοντες και σε μεγάλο βαθμό και από το παράγοντα τύχη. Η σωστή οργάνωση και η διαρκής προσπάθεια για βελτίωση και ανάπτυξη μιας εταιρίας ωφελούν πάντα. Η τύχη έρχεται απλά να επιταχύνει τα θετικά αποτελέσματα όταν μόνο έχουμε κάνει την ανάλογη προεργασία και εμείς. Όπως λένε και μερικοί διάσημοι ειδικοί, «οι ευκαιρίες στη ζωή είναι ελάχιστες. Αρκεί μόνο να μπορείς να τις αναγνωρίσεις όταν πρέπει και να τις εκμεταλλευθείς».
  5. Δημιουργία νέων αγορών. Ο γεωγραφικός και οικονομικός περιορισμός του αγοραστικού κοινού αποτελεί ένα γνωστό πρόβλημα των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η επέκταση σε άλλες γεωγραφικές περιοχές ή η μεταφορά του κύριου όγκου των πωλήσεων προς ανώτερα οικονομικά στρώματα, είναι ένα ζητούμενο σήμερα από ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων.
  6. Δημιουργία και επικράτηση ξεχωριστού ύφους για την εταιρία. Είναι μια δύσκολη υπόθεση και αφορά μεγάλες επιχειρήσεις που δοκιμάστηκαν στον χρόνο και κατάφεραν να περάσουν ένα ξεχωριστό ύφος είτε μέσα από την ιστορία τους, είτε μέσα από το ύφος και το στιλ των προϊόντων τους. Οι εταιρίες που έχουν μετασχηματίσει την αναγνώριση σε αδιαμφισβήτητο σεβασμό από το κοινό τους, θα πρέπει να δαπανούν περισσότερα κεφάλαια γιατί με την συχνότερη παρουσία στα μέσα διατηρούν αυτή την εικόνα μεγαλοπρέπειας και υπερισχύουν από τον ανταγωνισμό.

Που μπορεί να βοηθήσει το διαδίκτυο σε όλα αυτά και με ποιον τρόπο; Ας δούμε κάθε έναν από τους παραπάνω τομείς ξεχωριστά.

  1. Αναγνώριση Το Internet αδιαμφισβήτητα μπορεί να συμβάλει θετικά στην αναγνώριση της επιχείρησής σας. Μια άρτια και οργανωμένη παρουσίαση στο διαδίκτυο έχει πάντα υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και επομένως η εμφάνιση του ονόματός σας (brand name) γίνεται συχνότερα. Αν μάλιστα διακριθείτε για την συνέπεια και την ταχύτητα ενημέρωσης της ιστοσελίδας σας θα αποτελέσετε σημείο αναφοράς για τους χρήστες του διαδικτύου (ενδεικτικά: ένας στους τέσσερις Έλληνες σήμερα). Ποια είναι η μεγαλύτερη αναγνώριση σήμερα από το να λένε «το αναφέρει ο Παπαδόπουλος στην ιστοσελίδα του;». Πόσο συχνά θα το έλεγε ποτέ κανείς για την βιτρίνα του καταστήματός σας;
  2. Αύξηση των αναγνωστών ή του κοινού. Σε μια ιστοσελίδα ο αριθμός των επισκέψεων είναι μετρήσιμος κάθε ημέρα. Έτσι μπορούμε να βγάλουμε πολύτιμα συμπεράσματα και να επηρεάσουμε τον αριθμό των επισκεπτών ανάλογα πάντα με το ενδιαφέρον που θα δείχνουν για τα περιεχόμενα της ιστοσελίδας μας. Αν θέλουμε αύξηση του κοινού μας και των επισκεπτών δεν έχουμε παρά να φροντίζουμε να παρουσιάζουμε συχνότερα αυτό που ζητάει η αγορά. Παρατηρώντας τις αντιδράσεις μπορούμε να βελτιώσουμε τα προϊόντα μας, τον τρόπο παρουσίασης, την επικοινωνία με το κοινό και γενικά κάθε παράγοντα που θα αυξήσει τους επισκέπτες μας (πχ. συμβατική διαφήμιση και διαφήμιση μέσω διαδικτύου). Εσείς μπορείτε να μας πείτε πόσοι επισκέφτηκαν την επιχείρησή σας τον τελευταίο μήνα; Ποιες ημέρες υπήρξε αύξηση των επισκέψεων και ποιες ώρες έγιναν οι περισσότερες πωλήσεις; Στο Internet τέτοιες αναζητήσεις είναι εφικτές !
  3. Κύκλωση και διατήρηση πελατολογίου. Όπως αναφέραμε παραπάνω στο διαδίκτυο κάθε κίνηση είναι μετρήσιμη. Με την δημιουργία μελών – πελατών και την οργάνωση και παρακολούθηση του πελατολογίου μπορούμε να διατηρήσουμε καλύτερα τη πελατειακή βάση, να αυξήσουμε τις πωλήσεις προτείνοντας με μεγαλύτερη επιτυχία γνωρίζοντας τις προτιμήσεις κάθε πελάτη, να παρέχουμε καλύτερη εξυπηρέτηση και υποστήριξη τυποποιώντας τις διαδικασίες και τέλος μπορούμε να έχουμε μια πληρέστερη εικόνα μέσα σε μερικά λεπτά για το πελατολόγιό μας και τις πωλήσεις μας.
  4. Αύξηση των πωλήσεων. Είναι εμφανές ότι αναλύοντας κάθε κίνηση των επισκεπτών της ιστοσελίδας μπορούμε να εξαγάγουμε πολύτιμα στοιχεία με στόχο πάντα την αύξηση των πωλήσεων (προτιμήσεις, εποχιακές τάσεις, αντίδραση κοινού σε γεγονότα, ανταπόκριση σε τακτικές επιθετικής πώλησης).
  5. Δημιουργία νέων αγορών. Το Internet είναι το μόνο μέσω που έχει Παγκόσμια εμβέλεια με το ίδιο κόστος ! Επίσης, όλοι γνωρίζουμε ότι το κοινό αυτό έχει ανώτερη μόρφωση και υψηλό βιοτικό επίπεδο (που μπορεί να συντηρεί το υψηλό κόστος σύνδεσης στο διαδίκτυο, την αγορά H/Y και άλλα έξοδα). Αυτό το κοινό λειτουργεί σε κάθε γεωγραφική περιοχή και μπορεί να αποτελέσει τον πυρήνα μιας προσπάθειας επέκτασης.
  6. Δημιουργία και επικράτηση ξεχωριστού ύφους για την εταιρία. Για ορισμένες εταιρίες που τις κρατούν κορυφαίες θέσης κατάταξης στην κατηγορία τους, η προβολή τους στο διαδίκτυο θεωρείται πλέον δεδομένη. Σε αυτή την ιστοσελίδα έχει καθιερωθεί να παρουσιάζονται το μεγαλύτερο μέρος από τα προϊόντα και τις δραστηριότητες της εταιρίας. Η υποστήριξη των πελατών γίνεται καλύτερη και πιο οργανωμένη. Το σύνολο δίνει μια πολύ θετική εικόνα και ενισχύει ακόμα περισσότερο την εκτίμηση των πελατών προς την εταιρία και τα προϊόντα της.

Τα οφέλη που μπορεί να αποκτήσει μια επιχείρηση από το Internet και από την συμμετοχή της στην παγκόσμια αγορά, είναι παραπάνω από εμφανή. Τα μόνα στοιχεία που απαιτούνται είναι ο επαγγελματισμός και η συνέπεια. Η παγκόσμια αγορά δεν έχει χώρο για ερασιτεχνισμούς και πειράματα. Αν μέχρι σήμερα είχατε ανταγωνιστή την βιοτεχνία στο επόμενο τετράγωνο, σήμερα θα πρέπει να ανταγωνιστείτε εταιρίες κατασκευής και μεταποίησης χωρών του τρίτου κόσμου με πολύ χαμηλά λειτουργικά έξοδα. Για να επικρατήσετε πρέπει να κερδίσετε τις εντυπώσεις και φυσικά να παρέχετε υψηλή ποιότητα και άριστη εξυπηρέτηση.

Η απόφαση είναι δική σας ! Εμείς είμαστε στη διάθεσή σας με την τεράστια εμπειρία μας για να σας οδηγήσουμε σωστά και με ασφάλεια στους δρόμους του Internet και της παγκόσμιας αγοράς.

Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο Τι κερδίζω από το Internet από τον δημιουργό Νικόλαος Πατρώνης διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα .
Βασισμένο σε έργο στο www.ips.gr.

Visit Nikolaos Patronis Google+ profile



Print-icon SendToAFriend-icon 



Newsletter list
Ενημερωθείτε για νέες εκδόσεις και για τις νέες λειτουργίες που αναπτύξαμε


Sms list
Ενημερωθείτε άμεσα για τις προσφορές μας

Προτείνουμε