Καλάθι αγορών
Το καλάθι σας είναι άδειο

Γιατί δεν αποδίδει η ιστοσελίδα μου;



Γιατί δεν αποδίδει η ιστοσελίδα μου;
Θεσσαλονίκη 23 Αυγ. 2004
 
Αυτή είναι μια πάρα πολύ συνηθισμένη και ταυτόχρονα απλή ερώτηση που τριγυρνάει στη σκέψη πολλών επιχειρηματιών σήμερα που δαπάνησαν κάποια χρήματα για την δημιουργία ενός δικτυακού τόπου για την προβολή της εταιρίας τους.
Η απάντηση; Εξίσου απλή! Γιατί για κάποιον λόγο δεν κάνατε τις σωστές επιλογές!

Η ιστοσελίδα είναι μεταξύ άλλων μια «ηλεκτρονική βιτρίνα». Μια παραμελημένη βιτρίνα, μια κακόγουστη, σκοτεινή βιτρίνα με ξεπερασμένα προϊόντα σε ένα μαγαζί που βρίσκεται σε αδιέξοδο δρόμο όμως, δεν προσελκύει πελάτες. Αν η ιστοσελίδα σας δεν απόδωσε καθόλου έως τώρα είναι γιατί μοιάζει πολύ με την βιτρίνα που προαναφέραμε. Ποιος φταίει γι αυτό; Τι πρέπει να γίνει;

Καταρχήν η αναζήτηση ευθυνών σε τρίτους είναι λάθος κίνηση! Είναι πέρα για πέρα λάθος ενέργεια να αναζητήσουμε τον σχεδιαστή της ιστοσελίδας και να του επιρρίψουμε κάθε ευθύνη. Αυτό θα ήταν σαν να αναζητούσαμε τον διακοσμητή της βιτρίνας μας και του φορτώναμε την κακή λειτουργία του καταστήματός μας. Το ότι το ηλεκτρονικό μαγαζί μας είναι μέσα σε πάροδο και δεν έχουμε κάνει διαφήμιση για τα προϊόντα μας δεν το θυμόμαστε καθόλου; Το ότι είμαστε καινούργιοι σε αυτή τη γειτονιά (τον κυβερνοχώρο) δεν επηρεάζει τις πωλήσεις σας; Ο διακοσμητής μας φταίει που δεν έκανε σωστή δουλειά; Ξέρετε, τα εξιλαστήρια θύματα δεν είναι σοβαρή λύση και από την άλλη δεν γίνονται θαύματα σε ότι αφορά ορισμένες επιχειρήσεις. Εκατοντάδες άλλοι παράμετροι είναι αυτοί που καθορίζουν την καλή πορεία μιας επιχείρησης. Έτσι και ο δικτυακός τόπος θέλει τη δική του μελέτη, τον προγραμματισμό και την ανάλογη συνέπεια, από μέρους του επιχειρηματία, για να λειτουργήσει σωστά. Αυτές οι ενέργειες πρέπει να γίνονται από τους ιδιοκτήτες μιας επιχείρησης. Επομένως, μην παρασύρεστε από επιπόλαιες και πολλές φορές υστερόβουλες γνώμες «ειδικών» ή «φίλων» που έχουν έξι μήνες Internet στο σπίτι τους! Αντιδράστε δημιουργικά και όχι επιπόλαια.

Τι μπορείτε να ζητήσετε λοιπόν, πόσες και ποιες παροχές έχετε πληρώσει; Αναζητήστε το δελτίο παραγγελίας ή την σύμβαση έργου που έχετε υπογράψει πριν την δημιουργία της ιστοσελίδας σας.
Τι λέει συνήθως ένα τέτοιο δελτίο παραγγελίας:

1. ότι η κατασκευάστρια εταιρία αναλαμβάνει την κατοχύρωση του ονόματος (domain name) με το οποίο θα εμφανίζεστε στο διαδίκτυο. Σωστά μέχρι εδώ γιατί η κατοχύρωση εμπεριέχει τεχνικούς όρους που δεν είναι δυνατόν να γνωρίζετε εσείς. Πέρα από αυτό συνήθως δεν χρεώνεστε για αυτή την υπηρεσία από τον web designer αλλά μόνο από τον καταχωρητή. (Υπάρχουν μερικές δεκάδες πλέον εταιρίες «καταχωρητές» και ο αριθμός αυξάνεται γιατί κάποιοι ελπίζουν πως κάποια μέρα θα απευθυνθείτε σε αυτούς για δημιουργία ιστοσελίδας)

2. δεύτερο σημείο στην παραγγελία σας ήταν το είδος της ιστοσελίδας που θα κατασκευαστεί (στατική HTML, στατική με Macromedia Flash animations, δυναμική ιστοσελίδα, κ.α.). Σε αυτό το σημείο σας έχουν περιγράψει αναλυτικά το στυλ, το μέγεθος και το πλήθος των περιεχομένων που θα εμπεριέχει κατά την παράδοση. Αν πρόκειται για στατική ιστοσελίδα τα πράγματα είναι πιο δύσκολα γιατί θα πρέπει να περαστούν όλες οι πληροφορίες από τους κατασκευαστές (που συνήθως δεν γνωρίζουν το αντικείμενό σας). Αν πρόκειται για δυναμική ιστοσελίδα σας παραδίδεται η σχεδίαση και το σημείο διαχείρισης από όπου θα ενημερώσετε εσείς τα περιεχόμενα. Συνήθως οι κατασκευαστές ενημερώνουν μερικές υποσελίδες άρθρων ή προϊόντων κατά την εκπαίδευσή σας.

3. τρίτο σημείο είναι η φιλοξενία της ιστοσελίδας σε κεντρικό υπολογιστή (server) όπου θα βρίσκεται ενεργοποιημένη για να είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτή 24 ώρες / 365 μέρες το χρόνο. Το κόστος φιλοξενίας είναι ετήσιο καθώς προπληρώνετε την υπηρεσία και την κίνηση που πιθανόν να έχει η ιστοσελίδα σας.

4. τελευταίο σημείο στην παραγγελία πρέπει να είναι η προώθηση της ιστοσελίδας και ο συμβουλευτικός ρόλος της κατασκευάστριας εταιρίας για την σωστή προβολή σας στο διαδίκτυο. Ο συμβουλευτικός ρόλος εξαντλείται στο να σας προτείνουν δικτυακούς τόπους για διαφήμιση, τεχνικές βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης και διάφορες άλλες ενέργειες για αύξηση των επισκέψεων στην ιστοσελίδα σας.

Η κατασκευάστρια εταιρία ΔΕΝ αναλαμβάνει να σας διδάξει πληροφορική ή χρήση του Internet. Γι’ αυτό το σκοπό καλύτερα να απευθυνθείτε σε κάποιο φροντιστηριακό οργανισμό. Δεν αποτελεί σωστή τακτική ο εκβιασμός της ανανέωσης φιλοξενίας για να κερδίσετε δωρεάν αναβάθμιση ή δωρεάν εκπαίδευση. Σεβαστείτε τους συνεργάτες σας για να σας φροντίσουν και αυτοί. Η ανατολίτικη αντίληψη και τακτική εμπορίου με το «παζάρι» δεν βρίσκει έδαφος σε εταιρίες τεχνολογίας. Ειδικά σε αυτές που πραγματοποιούν πωλήσεις στο εξωτερικό μιας και το αντικείμενο (Internet) είναι παγκόσμιο.

Πρώτο βήμα λοιπόν είναι η ξεκάθαρη αγορά και δεύτερο ο σεβασμός του συνεργάτη. Τρίτο βήμα είναι ο αποκλεισμός της «ημιμάθειας». Το να γνωρίζει κάποιος μερικά πράγματα απέχει πολύ από το να είναι «ειδικός», να έχει ανάλογες σπουδές και φυσικά πολύχρονη πείρα πάνω από όλα. Αντιμετωπίστε το καινούργιο σας μαγαζί, την «ηλεκτρονική σας βιτρίνα» με την ίδια σοβαρότητα και επαγγελματισμό όπως το πραγματικό σας. Έστω ότι πουλάτε υδραυλικά, βαλβίδες, βάνες κλπ και ερχόταν κάποιος χημικός, που απλά γνωρίζει να σφίγγει τη βρύση όταν στάζει και έχει δέκα βασικές γνώσεις φυσικής, πόσο σοβαρά θα παίρνατε τις συστάσεις και τις υποδείξεις του πάνω σε θέματα υδραυλικού; Με την ίδια λογική αφήστε τους ειδικούς προγραμματιστές, που ασχολούνται μόνο με την κατασκευή ιστοσελίδων (και όχι με 32 άλλα αντικείμενα), να σας δώσουν λύσεις και μην επιτρέψετε να σας επηρεάζουν «γνωστοί και φίλοι». Ακολουθήστε πιστά κάθε οδηγία από τους ειδικούς, διαφορετικά η ιστοσελίδα σας θα μοιάζει με παιδική ζωγραφική μέσα σε μια γκαλερί με εντυπωσιακούς πίνακες.

Τέταρτο και τελευταίο βήμα που πρέπει να προετοιμάσει κανείς είναι η στρατηγική. Αυτό είναι ένα μειονέκτημα πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων όπου η ρευστότητα και η αβεβαιότητα της αγοράς δεν επιτρέπει μακροχρόνια σχέδια και χάραξη στρατηγικής. Πολλές αποφάσεις εξακολουθούν να παίρνονται επιπόλαια, χατιρικά και ανταποδοτικά κάποιας υποχρέωσης, συγγένειας ή φιλίας. Μην επιλέξετε την κατασκευή της ιστοσελίδας σας οδηγούμενοι από κάποια τέτοια κίνητρα. Μια αρνητική προβολή δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με ένα «δε βαριέσαι». Το Internet μπορεί να πλήξει το κύρος και την εικόνα μιας επιχείρησης αν αυτό που παρουσιάζει είναι αρνητικό. Η στρατηγική πρέπει να οριστεί πριν ακόμα και από την κατασκευή της ιστοσελίδας και να γνωστοποιηθεί στο μέτρο του δυνατού στους ειδικούς για να σας δώσουν λύσεις (και καινούργιες ιδέες πολλές φορές). Γνωρίζοντας από την αρχή κάθε βήμα που θα ακολουθήσετε, μπορείτε να αξιολογήσετε καλύτερα και τους συνεργάτες σας και το όλο εγχείρημα.

Τo Internet δεν είναι κάτι το «μαγικό» που θα «ανεβάσει» την επιχείρησή σας μέσα σε ένα μήνα. Από την πείρα μας σας ενημερώνουμε ότι χρειάζεται παραπάνω από ένας (1) χρόνος σωστής λειτουργίας για να δείτε τα πρώτα αποτελέσματα και να γίνετε γνωστοί με την ηλεκτρονική σας διεύθυνση. Από εκεί και πέρα δεν υπάρχει όριο γιατί εξαρτάται από τους στόχους που έχετε βάλει. Αν οι χρήστες του Internet γνωρίζουν την διεύθυνσή σας αλλά κανείς δεν μπαίνει μέσα για να δει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, τότε το πρόβλημα είναι αποκλειστικά δικό σας. Αναζητήστε το «γιατί» με την βοήθεια κάποιου συμβούλου πωλήσεων και marketing.

Καλές επιλογές !



Creative Commons License
Γιατί δεν αποδίδει η ιστοσελίδα μου; by Nikolaos Patronis is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Greece License.
Based on a work at www.ips.gr.



Print-icon SendToAFriend-icon 



Newsletter list
Ενημερωθείτε για νέες εκδόσεις και για τις νέες λειτουργίες που αναπτύξαμε


Sms list
Ενημερωθείτε άμεσα για τις προσφορές μας

Προτείνουμε