Καλάθι αγορών
Το καλάθι σας είναι άδειο

Θέλω ιστοσελίδα τελικά;



Θεσσαλονίκη 9 Ιουλ. 2004
 
Όλοι γνωρίζουμε για την νέα αυτή ηλεκτρονική και παγκόσμια αγορά. Έχουμε δει κάποιον γνωστό μας να βρίσκει φθηνές πρώτες ύλες ή εμπορεύματα, να αποκτά καινούργιους συνεργάτες σε άλλες πόλεις και στο εξωτερικό ή έχουμε ακούσει για κάποια καινούργια έκθεση αλλά δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες. Κάποιοι σε όλα αυτά είχαν συμμετοχή. Γνώριζαν, είχαν την πληροφορία, εμπορεύτηκαν και κέρδισαν. Εσείς ποιες από τις παραπάνω ευκαιρίες αξιοποιήσατε;

Για να επιχειρήσει κανείς στο Internet χρειάζεται προσεκτικά και μελετημένα βήματα. Με βάση την εμπειρία μας και παρακολουθώντας τις εξελίξεις στον τομέα αυτό της τεχνολογίας έχουμε να προτείνουμε τα παρακάτω :

•  Ξεκινώντας θα πρέπει κανείς να αναλογιστεί το «γιατί». Τι περιμένετε ότι θα σας αποφέρει η είσοδος της εταιρίας σας στο διαδίκτυο; Βάζοντας στόχους και προθεσμίες έχουμε μια καλύτερη εικόνα του όλου εγχειρήματος και δεν κάνουμε σπασμωδικές κινήσεις. Πριν ξεκινήσουμε λοιπόν πρέπει να απαντήσουμε σε τέσσερις βασικές ερωτήσεις:

1.  γιατί να παρουσιάσω την εταιρία μου στο διαδίκτυο;

2.  πόσο χρόνο μπορώ να αφιερώσω εγώ ή κάποιος από την εταιρία για το σκοπό αυτό;

3.  πόσα χρήματα μπορώ να επενδύσω;

4.  πότε περιμένω να αρχίζει να αποδίδει η παρουσία μου στο διαδίκτυο;

•  Σαν δεύτερη κίνηση θα πρέπει να επιλέξετε σωστά τον συνεργάτη (ή τους συνεργάτες) που θα αναλάβει να κατασκευάσει την ιστοσελίδα σας. Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά για δύο λόγους:

1.  Ο πρώτος έχει να κάνει με την αδυναμία σας λόγο έλλειψης γνώσης στο αντικείμενο. Σίγουρα δεν γνωρίζετε τόσα όσα οι επαγγελματίες σχεδιαστές ιστοσελίδων. Επίσης, σίγουρα ο δεκαπεντάχρονος ανεψιός σας δεν είναι καλός βοηθός για να συγκρίνετε. Θα αναθέτατε ποτέ σε αυτόν μια πολύ μεγάλη παραγγελία για την εταιρία σας; Γνωρίζει τόσο καλά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας για να προτείνει λύσεις προώθησής τους; Μάλλον όχι. Συμπέρασμα .. . μην τον πάρετε μαζί σας. Πέφτει αρκετά το επίπεδο ! Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν για να διασφαλιστείτε; Προτείνουμε για αρχή να επιλέξετε τυποποιημένες και δοκιμασμένες εφαρμογές. Ζητήστε να σας δείξουν την ίδια εφαρμογή σε άλλες εταιρίες (όχι απαραίτητα του ίδιου αντικειμένου με εσάς). Μην ζητήσετε custom εφαρμογές (δηλαδή εφαρμογές αποκλειστικά για εσάς). Οι custom εφαρμογές έχουν πολύ υψηλό κόστος, απαιτούν αρκετές γνώσεις χειρισμού και δεν είναι τόσο σταθερές στην λειτουργία τους γιατί δεν έχουν δοκιμαστεί στον χρόνο.

2.  Ο δεύτερος λόγος που πρέπει να προσέξετε στην επιλογή του συνεργάτη είναι το κύρος και η φήμη που έχει αυτός στον κλάδο του. Ο κλάδος του web development και της πληροφορικής γενικότερα προσφέρει γόνιμο έδαφος σε καιροσκόπους και «εταιρίες φωτοβολίδες». Μην εντυπωσιαστείτε από τα μεγάλα γραφεία και τα γυάλινα κτίρια. Εννιά στις δέκα φορές θα κληθείτε να πληρώσετε την μοκέτα και τα δερμάτινα καθίσματα. Επιλέξτε με βάση τα έργα και όχι τα «μεγάλα και εντυπωσιακά λόγια» των πωλητών.

•  Κατά τη διάρκεια της κατασκευής της ιστοσελίδας θυμηθείτε:

1.  ο σχεδιαστής δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει από μεταλλικές κατασκευές, γεωργικά μηχανήματα, ασφαλιστικές υπηρεσίες και γενικά ότι υπάρχει από επαγγέλματα πάνω σε αυτόν τον πλανήτη. Βοηθήστε λοιπόν αν θέλετε να τελειώσει γρηγορότερα. Αναθέστε σε κάποιον υπάλληλο σας (κατά προτίμηση κάποιον παλαιό και δραστήριο) που γνωρίζει πολύ καλά την επιχείρηση, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, για να καθοδηγήσει σωστά τον σχεδιαστή.

2.  ο σχεδιαστής ιστοσελίδων (αυτός που ασχολείται αποκλειστικά με αυτό) ΔΕΝ είναι γραφίστας! Είναι εξειδικευμένος προγραμματιστής! Συνεργάζεται στενά με γραφίστες και διαφημιστές (όταν ο πελάτης και το project το απαιτούν), αλλά δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως τα δημιουργικά γραφεία! Συνεπώς, μην ζητήσετε 2-3 «προτάσεις» για την εμφάνιση της ιστοσελίδας σας. Η εικόνα είναι ηλεκτρονική και μπορεί να διαμορφωθεί με τις παρατηρήσεις σας οποιαδήποτε στιγμή. Δεν υπάρχει «μακέτα» προς τύπωση όπου εκεί τα πράγματα είναι οριστικά από κάποια στιγμή και μετά. Επομένως είναι άσκοπη και έχει υψηλό κόστος η δημιουργία 2-3 σχεδιαστικών «προτάσεων» για να επιλέξετε.

3.  η δημιουργία ενός δικτυακού τόπου και η προβολή μιας επιχείρησης στο Internet είναι μια χρονοβόρα διαδικασία που εξαρτάται και από τρίτους παράγοντες (όπως τον καταχωρητή του domain name , την εταιρία που κάνει την φιλοξενία, τους τοπικούς ISPs , κ.α.) που ορισμένες φορές είναι πιθανό να διακόψουν πρόσκαιρα την εμφάνιση της ιστοσελίδας για τεχνικούς και άλλους λόγους. Η εταιρία που αναλαμβάνει την ανάπτυξη της εφαρμογής, γνωρίζοντας τις διαδικασίες, φροντίζει για την αποκατάσταση όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

•  Το τελευταίο και αναπόσπαστο στάδιο της δημιουργίας ενός δικτυακού τόπου είναι η προβολή του (με συμβατικούς και δικτυακούς τρόπους). Είναι μια αρκετά «παρεξηγημένη» διαδικασία με πολλές υποσχέσεις και όνειρα. Για τον σύγχρονο επιχειρηματία ήταν μέχρι σήμερα κάτι σαν το Ελληνικό χρηματιστήριο. «Επενδύω σήμερα και περιμένω να πιάσω limit up για να ρευστοποιήσω τα κέρδη μου». Μεγάλο λάθος ! Ένας δικτυακός τόπος αναδεικνύεται και ξεχωρίζει όταν έχει συνέχεια, συνέπεια, μεράκι, αποπνέει εμπιστοσύνη και αλληλεπιδρά με το κοινό του (συμβουλευτικά, ή με δυνατότητα πωλήσεων, ή παρέχοντας after sales support , ή δημιουργώντας μια κοινότητα, ή με άλλους τρόπους).

Γνωρίστε ότι δεν πρόκειται να αποδώσει η ιστοσελίδα σας ικανοποιητικά και σε συνεχή βάση, αν δεν περάσει ένας τουλάχιστον χρόνος με συνέπεια και διαρκή φροντίδα. Τι πρέπει να προσέξει κανείς όμως και ποιες είναι οι καλές και δοκιμασμένες επιλογές για την προβολή της ιστοσελίδας του;

1.  σαν πρώτο βήμα είναι απαραίτητη η επιλογή ενός πλάνου διαφήμισης βάση ετήσιου προϋπολογισμού. Τι σημαίνει αυτό. Θα πρέπει να ορίσετε ένα ποσό στον προϋπολογισμό της επιχείρησής σας για αποκλειστικά αυτό το σκοπό. Οποιαδήποτε άλλη σπασμωδική ενέργεια δεν θα αποφέρει αποτελέσματα και θα σας οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα για την χρησιμότητα του όλου εγχειρήματος.

2.  δεύτερη σημαντική ενέργεια είναι η επιλογή του σωστού συμβούλου προβολής. Σε αυτή την περίπτωση αναζητούμε κάποιον που έχει αναλάβει ανάλογα εγχειρήματα και μπορεί να μας παρουσιάσει αποτελέσματα. Δεν μπορούν όλοι οι σχεδιαστές ιστοσελίδων να αναλάβουν την προώθηση της ιστοσελίδας σας, αν και κανονικά θα έπρεπε ! Μην ενδώσετε σε εντυπωσιακές παρουσιάσεις και άγνωστες εταιρίες μετρήσεων. Περισσότερη βαρύτητα έχει μια δήλωση από τον ικανοποιημένο διευθυντή μιας εταιρίας παρά οι μετρητές επισκεψιμότητας και οι εταιρίες στατιστικών. Ο διευθυντής έχει βιώσει την βελτίωση στην εταιρία του από πρώτο χέρι και μπορεί να αξιολογήσει το αποτέλεσμα.

3.  δώστε περισσότερη βαρύτητα στα μέσα (περιοδικά, vortal ) που ασχολούνται με τον κλάδο σας και ζητήστε πληρωμένες καταχωρήσεις σε αυτά. Δεν χρειάζεστε άσχετες επισκέψεις που θα ανεβάζουν το κόστος φιλοξενίας αλλά δεν θα αποφέρουν αποτελέσματα.

4.  εφαρμόστε κατά γράμμα τις οδηγίες και τις συστάσεις των ειδικών κατά την ενημέρωση της δυναμικής ιστοσελίδας σας. Είναι γενικά παραδεκτό ότι τα κείμενα ενός δικτυακού τόπου επηρεάζουν την κατάταξη του στους καταλόγους και στις μηχανές αναζήτησης.

5.  αναθέστε στον γραφίστα σας την επεξεργασία των εικόνων που θα εισάγετε στην δυναμική ιστοσελίδα σας, έτσι ώστε να ταιριάζουν αισθητικά με το ύφος της ιστοσελίδας σας.

6.  δώστε κίνητρα στους αναγνώστες – επισκέπτες της ιστοσελίδας σας για να συνεχίσουν να έχουν την εταιρία σας σαν σημείο αναφοράς. Κερδίστε την εμπιστοσύνη του κοινού σε βαθμό που να λέει «το αναφέρει η εταιρία Χ στην ιστοσελίδα της» και αυτό να είναι αδιαμφισβήτητο.

7.  κατανοήστε ότι η ιστοσελίδα είναι κάτι το δυναμικό. Δεν είναι το έντυπο που κάποτε βγάλατε για την εταιρία σας και υπάρχει κατά χιλιάδες αντίγραφα στην αποθήκη σας. Πρέπει να την αντιμετωπίσετε σαν μια μικρή εφημερίδα όπου παρουσιάζετε τα νέα, τις δραστηριότητες και τα προϊόντα σας. Είναι ένα μέσο επικοινωνίας με τον πελάτη σας και πολύτιμο εργαλείο για έρευνα αγοράς.

Όλα τα παραπάνω είναι μια καλή εισαγωγή στον κόσμο του Internet σήμερα. Θεωρούμε ότι στον Ελληνικό χώρο έχουν γίνει σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού με την αρωγή του Γ' Κοινοτικού πλαισίου στήριξης. Οι όποιες «παραφωνίες» πιστεύουμε ότι οφείλονται στο νεαρό του κλάδου αυτού της πληροφορικής. Όπως και κάθε χώρος που έχει αλματώδη ανάπτυξη (παλαιότερα η κινητή τηλεφωνία), προσελκύει «επενδυτές» με ελάχιστη έως ανύπαρκτη γνώση του αντικειμένου. Ο χρόνος είναι ο καλύτερος κριτής και πιστεύουμε ότι έχει φτάσει πνέον ο καιρός και έχει κατασταλάξει η σκόνη. Επιλέξτε σωστά λοιπόν τον συνεργάτη σας και επενδύστε στο μέλλον και στην παγκόσμια αγορά !

Καλή επιτυχία !



Creative Commons License
Θέλω ιστοσελίδα τελικά; by Nikolaos Patronis is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Greece License.
Based on a work at www.ips.gr.



Print-icon SendToAFriend-icon 



Newsletter list
Ενημερωθείτε για νέες εκδόσεις και για τις νέες λειτουργίες που αναπτύξαμε


Sms list
Ενημερωθείτε άμεσα για τις προσφορές μας

Προτείνουμε